به مارکوپکس خوش آمدید

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در این مقاله می توانید اطلاعاتی در مورد تعداد مبتلایان به سرطان سینه کسب کنید. همچنین اطلاعات کلی درباره اینکه میزان احتمال بقا و طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است را خواهید خواند. به یاد داشته باشید، میزان بقا به عوامل زیادی بستگی دارد.

احتمال ابتلای زنان به سرطان سینه نسبت به هر نوع سرطان دیگری به جز سرطان پوست بیشتر است. گزارشات آماری نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۷۶،۴۸۰ نفر زن در ایالات متحده به سرطان مهاجم سینه و ۴۸.۵۳۰ زن به سرطان غیر تهاجمی سینه مبتلا شده اند. همچنین تخمین زده شده که ۲،۶۲۰ نفر مرد نیز در ایالات متحده به سرطان تهاجمی سینه مبتلا شدند. تخمین زده می شود امسال میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه حدود ۴۲.۶۹۰ نفر شامل ۴۲۱۷۰ زن و ۵۲۰ مرد خواهد بود.

میزان بقای ۵ ساله به این معنی است که چند درصد از بیماران حداقل ۵ سال پس از تشخیص سرطان زنده می مانند. در اینجا درصد به معنای تعداد افراد زنده مانده در هر ۱۰۰ نفر است. میانگین بقای ۵ ساله برای زنان مبتلا به سرطان مهاجم غیر متاستاتیک سینه ۹۱٪ است. همچنین میانگین بقای ۱۰ ساله برای زنان مبتلا به سرطان مهاجم سینه ۸۴٪ است.

عمر بیماران سرطانی
عمر بیماران سرطانی

میزان بقای ۵ ساله زنان مبتلا به سرطان سینه اگر سرطان تهاجمی و فقط محدود به سینه باشد ۹۹٪ است. شصت و دو درصد (۶۲٪) از زنان مبتلا به سرطان سینه در این مرحله بیماری آنها برای اولین بار تشخیص داده شده است. سرطان سینه در زنان بین سنین ۱۵ تا ۳۹ سال در ایالات متحده در مرحله اولیه بیماری (۴۷٪) در مقایسه با زنان بزرگتر از ۶۵ سال (۶۸٪) کمتر تشخیص داده می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که معمولاً غربالگری سرطان سینه تا قبل از ۴۰ سالگی انجام نمی شود مگر اینکه افراد در معرض خطر بیشتری باشند و عوامل خطر ابتلا به سرطان را داشته باشند.

اگر سرطان به غدد لنفاوی زیر بغل گسترش یافته باشد، میزان بقای ۵ ساله ۸۶٪ درصد است. اگر سرطان به ارگانهای دورتر در بدن منتشر شده باشد، میزان بقای ۵ ساله ۲۷٪ درصد است. میزان بقا در زنان سیاه پوست در مقایسه با زنان سفید پوست حدود ۹٪ کمتر است.

 

در حدود ۶٪ از زنان وقتی برای اولین بار سرطان سینه در آنها تشخیص داده می شود سرطان به سایر قسمت های بدن و غدد لنفاوی گسترش یافته است. به این بیماری سرطان سینه متاستاتیک گفته می شود. حتی اگر سرطان سینه در مرحله پیشرفته تری تشخیص داده شود، درمان های جدید به بسیاری از مبتلایان کمک می کند تا برای مدتی کیفیت زندگی خوبی داشته باشند. اطلاعات بیشتر در مورد سرطان متاستاتیک سینه و اینکه طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است را در یک راهنمای جداگانه مطالعه کنید.

توجه به این نکته مهم است که آمارهای ارائه شده در مورد اینکه طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است نسبی و به صورت میانگین است و احتمال بهبودی هر فرد به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله اندازه تومور، تعداد غدد لنفاوی حاوی سرطان و سایر خصوصیات تومور مانند سرعت رشد تومور را می توان نام برد. این بدان معناست که تخمین دقیق شانس بقای هر فرد دشوار است.

سرطان سینه دومین علت مرگ و میر ناشی از سرطان در زنان در ایالات متحده، پس از سرطان ریه است. با این حال، تعداد زنانی که در اثر سرطان سینه جان خود را از دست داده اند، از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۷ به دلیل تشخیص به موقع و پیشرفت های درمانی، ۴۰ درصد کاهش یافته است. از سال ۲۰۰۷ تعداد زنان بزرگتر از ۵۰ سال که بر اثر سرطان سینه از دنیا رفته اند، همچنان رو به کاهش است. اما میزان مرگ و میر زنان زیر ۵۰ سال به علت سرطان سینه، ثابت مانده است.

در حال حاضر بیش از ۳.۸ میلیون زن در آمریکا مبتلا به سرطان سینه هستند. یادآوری این نکته حائز اهمیت است که آمارها در مورد میزان بقاء و اینکه طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است یک تخمین نسبی است. این تخمین از داده های سالانه به دست می آید و بر اساس تعداد مبتلایان در ایالات متحده محاسبه می شود. همچنین، کارشناسان آمار، احتمال بقا را هر ۵ سال یکبار اندازه گیری می کنند. بنابراین ممکن است در این آمارها و گزارشات میزان تاثیر روش های جدید تشخیصی یا درمانی بهتر در محاسبه بقای کمتر از ۵ سال در نظر گرفته نشده باشد. اگر سوالی در این مورد دارید با پزشک خود مشورت کنید و برای درک آمارهای مربوط به این سوال که طول عمر بیماران مبتلا به سرطان سینه چقدر است اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع این آمار ها از انتشارات انجمن سرطان آمریکا، آمارهای مربوط به سرطان در سال ۲۰۲۰ از وب سایت ACS، موسسه نظارت و اپیدمیولوژی ((SEER و انستیتوی ملی سرطان می باشد.

منبع :

www.cancer.net

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟