به مارکوپکس خوش آمدید

یکپارچه سازی RIS/PACS

یکپارچه سازی RIS-PACS

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

یکپارچه سازی RIS/PACS

RIS و PACS هر کدام نقش‌ جداگانه‌ای در اکوسیستم درمان ایفا می کنند، اما یکپارچه سازی این دو سیستم و ترکیب قابلیت های آن‌ها به واقعیت نتایج استثنایی را به ارمغان می‌آورد .
وقتی این سیستم‌ها یکپارچه می‌شوند، به طور سریع و هماهنگ با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به متخصصان ابزاری قدرتمند، کارآمد و جامع ارائه دهند که هم مراقبت از بیمار و هم گردش کار عملیاتی را بهبود می‌بخشد.

RIS و PACS اجزای حیاتی هر مرکز درمانی مدرن هستند. پکس دسترسی سریع و قابل اعتماد به داده های تصویربرداری بیمار را برای کادر درمان فراهم می کند، در دسترس بودن به موقع تصاویر پزشکی دقیق را تضمین می کند، تشخیص و برنامه ریزی درمان را بهبود می بخشد و نیاز به ذخیره سازی فیزیکی تصاویر پزشکی را کاهش می دهد. در حالی که RIS برنامه ریزی، گزارش و صدور صورت حساب بیمار را مدیریت می کند، روش های پیچیده اداری را مدیریت می کند و ذخیره سازی، مدیریت و بازیابی داده های بیمار را امکان پذیر می سازد.

PACS به تنهایی نمی تواند نتایج مورد نظر را ارائه دهد مگر اینکه به طور کامل با یک RIS سازگار با DICOM و همچنین یک رابط کامل DICOM با دستگاه های تصویربرداری یکپارچه شود.
با ادغام این دو سیستم، یک نمای جامع از سابقه پزشکی بیمار به دست می آید که منجر به تشخیص سریع تر، مدت زمان بستری کوتاه تر در بیمارستان، کاهش ورودی داده های اضافی و بهبود کلی کارایی پزشکی می شود.

به جای تکیه بر سیستم های مجزا، ادغام PACS / RIS مزایای قابل توجهی را برای کسانی که بر افزایش مراقبت از بیمار متمرکز هستند، ارائه می دهد. چالش های مدیریت سیستم های جداگانه برای بیماران رادیولوژی تا حد زیادی با ادغام RIS / PACS کاهش می یابد. این ادغام ثابت کرده است که مزایای چشمگیری را برای همه کاربران در بخش رادیولوژی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی به ارمغان می آورد.

ادغام جامع  زمانی به دست  می آید که PACS به طور کامل با RIS یکپارچه شده باشد و به طور موثر به مسائل مربوط به کمبود کارکنان پرداخته و هزینه های عملیاتی را کاهش دهد.
این اتوماسیون گردش کار ساده، فرآیندهای بخش رادیولوژی را بهینه می کند. با استفاده از ادغام PACS / RIS، پزشکان و رادیولوژیست ها می توانند تنگناهای بین اطلاعات و تصاویر لازم را از بین ببرند. بنابراین با به حداقل رساندن عملیات دستی مورد نیاز برای ارسال یا دریافت گزارش ها و تصاویر، به طور قابل توجهی خدمات بیمار بهبود می یابد.


ادغام  RIS/PACS  موارد زیر را تضمین می‌کند:

 

دسترسی آسان به اطلاعات و تصاویر پزشکی‌ بیمار : یک پلتفرم واحد برای دسترسی به اطلاعات بالینی بیمار همراه با تمام تصاویر پزشکی موجود.

کاهش زمان انتظار و خطاهای احتمالی: با حذف نیاز به تعویض بین سیستم‌های جداگانه برای  عملیات مختلف، پزشکان می‌توانند زمان را صرفه‌جویی کنند و احتمال خطا را کاهش دهند.

بهبود کارایی گردش کار: راهکار های یکپارچه RIS/PACS به کارمندان مرکز تصویربرداری، کارشناسان تصویربرداری، کارمندان دفتر پزشک معالج و پزشکان معالج امکان ارتباط با یکدیگر را به صورت یکپارچه، منسجم و بدون استفاده از کاغذ در هر زمان‌ را فراهم می‌کند.

بهبود مراقبت از بیمار: سیستم‌های یکپارچه دسترسی سریع‌تر به پرونده‌ها و تصاویر بیمار را فراهم می‌کنند که منجر به تشخیص و درمان سریع‌تر می‌شود.

 

ما را در لیندکین دنبال کنید:
https://www.linkedin.com/company/marco-pacs

 

 

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

یکپارچه سازی RIS-PACS
مجله مارکوپکس

یکپارچه سازی RIS/PACS

یکپارچه سازی RIS/PACS RIS و PACS هر کدام نقش‌ جداگانه‌ای در اکوسیستم درمان ایفا می کنند، اما یکپارچه سازی این دو سیستم و ترکیب قابلیت

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟