به مارکوپکس خوش آمدید

سرطان سینه چیست؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
سرطان پستان بیماری است که در آن سلولهای پستان از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان پستان وجود دارد. نوع سرطان پستان بستگی به این دارد که کدام یک از سلول های پستان سرطانی می شوند. همه زنان باید در مورد اینکه سرطان پستان چیست اطلاعات لازم را کسب کنند.

سرطان پستان از کدام قسمت سینه شروع می شود ؟

سرطان پستان می تواند از قسمت های مختلف پستان شروع شود. سینه از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: لوبول ها، مجاری و بافت پیوندی. لوبولها غده هایی هستند که شیر تولید می کنند. مجاری پستان لوله هایی هستند که شیر را به نوک پستان منتقل می کنند. بافت همبند یا پیوندی (که از بافت فیبر و چربی تشکیل شده است) همه قسمت های سینه را در کنار هم قرار داده و نگه می دارد. بیشتر سرطانهای پستان از مجاری یا لوب ها شروع می شوند. آگاهی در مورد اینکه سرطان سینه چیست به زنان در پیشگیری و درمان زود هنگام کمک می کند. سرطان پستان می تواند به سایر اعضاء بدن در خارج از پستان از طریق رگ های خونی و عروق لنفاوی گسترش یابد. وقتی سرطان پستان به سایر قسمتهای بدن گسترش می یابد، گفته می شود که سرطان متاستاز داده است.
سرطان سینه چیست؟
سرطان سینه چیست؟

شایع ترین انواع سرطان پستان چیست؟

شایع ترین انواع سرطان پستان شامل موارد زیر است:

سرطان تهاجمی مجاری پستان:

در این نوع سرطان سینه، سلول های سرطانی در خارج از مجاری سینه و در قسمت های دیگر بافت پستان رشد می کنند. سلولهای سرطانی مهاجم هستند و می توانند به سایر نقاط بدن پخش شوند و متاستاز دهند.

سرطان تهاجمی غدد شیری:

در این نوع سرطان، سلولهای سرطانی از سمت لوبولها یا غدد شیری به سمت سایر قسمت های بافت پستان منتشر می شود. این سلولهای سرطانی مهاجم هستند و می توانند به سایر نقاط بدن گسترش یابند.

نادرترین انواع سرطان پستان چیست؟

چندین نوع سرطان پستان نیز وجود دارد که کمتر از بقیه سرطانهای سینه متداول هستند، از جمله آنها شامل موارد زیر است:

بیماری Paget یا پاژه سینه :

نوعی سرطان نادر است که پوست نوک پستان و معمولاً دایره اطراف آن که به آن آرئولا گفته می شود را مبتلا می کند.

سرطان مجاری سینه (DCIS) :

یک نوع سرطان پستان است که در آن سلولهای سرطانی فقط در مجاری بافت سینه قرار دارند و به سایر قسمت های بافت پستان نیز سرایت نکرده اند.

سرطان التهابی پستان:

یک بیماری نادر و بسیار تهاجمی است که در آن سلول های سرطانی رگ های لنفاوی را در پوست پستان مسدود می کنند. این نوع سرطان پستان “التهابی” نامیده می شود زیرا پستان اغلب متورم و قرمز یا ملتهب به نظر می رسد.
منبع:
Centers for Disease Control and Prevention

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟