به مارکوپکس خوش آمدید

آشنایی با اطلاعات اولیه در مورد سرطان سینه

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
سرطان بیماری است که در آن سلول های بدن شروع به تکثیر و رشد غیر طبیعی می کنند، به طوری که از کنترل خارج می شوند. آمارها نشان می دهد بعد از سرطان پوست، سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان زنان در ایالات متحده می باشد. هرچند که مرگ و میر ناشی از سرطان سینه با گذشت زمان کاهش یافته، اما همچنان دومین علت مرگ و میر در زنان و اولین و اصلی ترین علت مرگ و میر در بین زنان اسپانیایی است.بنابراین زنان باید اطلاعات اولیه در مورد سرطان سینه را کسب نمایند. هر ساله در ایالات متحده حدود ۲۵۰،۰۰۰ مورد سرطان سینه در زنان و حدود ۲۳۰۰ مورد هم در مردان تشخیص داده می شود. گزارشات حاکی از آن است که هر ساله حدود ۴۲۰۰۰ زن و ۵۱۰ مرد در ایالات متحده به دلیل سرطان سینه از دنیا می روند. طی یک دهه گذشته، میزان ابتلا به سرطان سینه در کل برای زنان تغییر نکرده است، اما میزان ابتلا در بین زنان سیاه پوست و زنان جزایر آسیایی و اقیانوس آرام افزایش داشته است.میزان مرگ و میر زنان سیاه پوست به دلیل سرطان سینه نسبت به زنان سفید پوست بیشتر است. اطلاعات اولیه در مورد سرطان سینه به زنان در پیشگیری و درمان زودهنگام سرطان سینه کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

 

سرطان پستان چیست؟

سرطان پستان نوعی بیماری است که در آن سلولهای پستان از کنترل خارج می شوند. انواع مختلفی از سرطان پستان وجود دارد.

علائم سرطان سینه

علائم سرطان پستان چیست؟

علائم سرطان پیستان در افراد متفاوت است. بعضی از افراد اصلاً علائمی ندارند. لیستی از علائم احتمالی را در این لینک مشاهده کنید.

عوامل خطر سرطان پستان چیست؟

مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به سرطان پستان به دلیل ترکیبی از عوامل مختلف افزایش می یابد. عوامل اصلی تاثیرگذار در ابتلا به سرطان پستان شامل زن بودن و افزایش سن است.

برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان پستان چه کاری می توانم انجام دهم؟

بسیاری از عوامل در طول زندگی می توانند بر احتمال ابتلا به سرطان پستان تاثیر بگذارند. شما نمی توانید برخی از عوامل مانند پیر شدن یا سابقه خانوادگی خود را تغییر دهید. اما می توانید با مراقبت بیشتر از سلامتی خود، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهید.

غربالگری سرطان پستان چیست؟

غربالگری سرطان پستان یعنی بررسی سینه های زنان قبل از اینکه علائم یا نشانه های بیماری بروز کند. همه زنان باید توسط پزشک از روش های غربالگری مطلع شوند.

ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی تصویر اشعه ایکس از پستان است. پزشکان برای تشخیص علائم اولیه سرطان سینه از ماموگرافی استفاده می کنند. ماموگرافی منظم و دوره ای بهترین آزمایشی است که پزشکان می تواند از طریق آن سرطان سینه را قبل از وقوع آن تشخیص دهند.

سینه متراکم چیست؟

ماموگرافی روشی است که نشان میدهد سینه های شما تا چه حد متراکم هستند. وقتی نتیجه ماموگرافی خود را می گیرید، به شما گفته می شود که سینه های شما چگالی کم یا زیاد دارند.

سرطان پستان چگونه تشخیص داده می شود؟

پزشکان اغلب از آزمایشات اضافی برای بررسی یا تشخیص سرطان پستان استفاده می کنند و سپس بیماران را برای بررسی بیشتر یا درمان به متخصص پستان یا جراح ارجاع می دهند.

سرطان پستان چگونه درمان می شود؟

پزشکان اغلب از آزمایشات اضافی برای تشخیص سرطان پستان استفاده می کنند. سپس بیماران را به متخصص پستان یا جراح ارجاع می دهند.

منبع:

Centers for Disease Control and Prevention

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟