به مارکوپکس خوش آمدید

نوآوری‌های اخیر گوگل در healthcare

نوآوری‌های اخیر گوگل

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

هر سال در حوالی ماه مارس، گوگل یک به‌روزرسانی در مورد نوآوری‌های اخیر خود در حوزه سلامت (به نام The Check Up Event) منتشر می‌کند. در این مقاله به چند نکته کلیدی آن می‌پردازم.

  • توسعه یک “𝐋𝐋𝐌 𝐟𝐨𝐫 𝐌𝐞𝐝𝐢𝐜𝐚𝐥” که بهتر از 𝐎𝐩𝐞𝐧 𝐀𝐈/𝐂𝐡𝐚𝐭𝐆𝐏𝐓 عمل می‌کند.

Google در حال توسعه یک “Medical LLM” است که سعی می‌کند بخش Front end را در اختیار داشته باشد در حالی که به نظر می رسد OpenAI بیشتر به عنوان یک توانمندساز عمل می‌کند (be the Tech behind the front end).
Med-PaLM 2 در حال حاضر دومین نسخه از MedPaLM است که اواخر سال گذشته منتشر شد و امتیاز ۸۵% را در سوالات امتحان پزشکی کسب کرد. (۱۸% بهبود نسبت به عملکرد قبلی Med-PaLM)

  • Google health بیشتر روی کشورهای در حال توسعه سرمایه گذاری می‌کند.

اغلب در این مناطق کمبود پزشک وجود دارد. در نتیجه، پیاده‌سازی و مقیاس‌بندی مدل‌های جدید ارائه مراقبت هوش مصنوعی آسان‌تر است (نیاز برآورده نشده بیشتر + سیاست‌های «دوستانه سلامت دیجیتال»). بعضی معتقد هستند که مدل‌های ارائه مراقبت دیجیتال ابتدا در کشورهای در حال توسعه مقیاس می‌شوند و سپس به کشورهای توسعه‌یافته «بازگردانده می‌شوند».

  • Google Health روی پتانسیل AI در سونوگرافی شرط بندی می‌کند.

AI برای تصویربرداری، بیشترین طبقه بندی پیاده سازی شده AI، در حوزه مراقبت های پزشکی است. اشعه ایکس و MRI در مقایسه با اولتراسوند (سونوگرافی) گران هستند: در سال‌های اخیر، فناوری حسگر برای مقرون‌به‌صرفه‌تر و قابل حمل‌تر کردن دستگاه‌های اولتراسوند تکامل یافته است. اما سونوگرافی به متخصصانی با سالها تجربه برای انجام معاینات و تفسیر تصاویر نیاز دارد و بسیاری از مناطق کم منابع کمبود متخصص سونوگرافی دارند. بنابراین گوگل در حال ساخت مدل‌های هوش مصنوعی برای سونوگرافی است تا به این شکاف کمک کند.

  • نگرانی در مورد مالکیت داده‌های سلامت در کشورهای در حال توسعه

به عنوان مثال، NGO Right to Care متعهد شده است که ۱۰۰,۰۰۰ آزمایش غربالگری سل رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی را در طی همکاری با Google در جنوب صحرای آفریقا اهدا کند. این همان چیزی است که بارت دی ویت  (Bart De Witte) آن را “استعمار داده‌ها” می نامد.

  • Google Health تمرکز خود را روی اینکه تحقیق علمی برجسته بماند، می‌گذارد.

گوگل رتبه ۴ را در شاخص طبیعت برای تحقیقات علمی (جدول ۲۰۲۲) دارد که معیاری از خروجی تحقیقات در مجلات سطح بالا است. این رتبه‌بندی نشان‌دهنده تعهد Google Health به پیشرفت در حوزه مراقبت‌های بهداشتی از طریق تحقیقات و نوآوری‌های دقیق است.

  • Google، همه را مخاطب قرار می‌دهد و به نیاز همه از جمله محقق، ارائه دهنده و تولید کننده و مصرف کننده سرویس می دهد.

گوگل می‌تواند جدیدترین تحقیقات علمی خود را از طریق Google cloud که در حال گسترش در سراسر ارائه دهندگان در ایالات متحده است، توزیع کند. Google همچنین دارای اولین مرحله از سفر مراقبت از مصرف کننده با جستجوی Google است.

 

 

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟