به مارکوپکس خوش آمدید

شبکه‌ داد‌ه‌‌های سلامت فدرال (FHDN)

FHDN

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

چالش‌، نیاز و فرصت‌ها در شبکه‌ داد‌ه‌های سلامت فدرال (FHDN)

با توجه به چالش‌های اشتراک‌گذاری داده‌های حساس سلامت، شبکه‌ داده‌های سلامت فدرال (FHDN) به‌ عنوان جایگزین جذابی برای ذخیره‌سازی داده‌های تلفیقی پدیدار شده‌اند که داده‌های بهداشتی را قادر می‌سازد در مؤسساتی که در آن جمع‌آوری شده‌اند باقی بمانند و در عین حال به مؤسسات شریک اجازه می‌دهند جست‌و‌جوها و الگوریتم‌هایی را برای اجرا بر روی داده‌ها ارسال کنند.
تسهیل پردازش غیرمتمرکز داده‌ها، به‌عنوان عاملی برای مطالعات بالینی و جمعیتی دیده می‌شوند.

با این حال، ایجاد و راه اندازی چنین شبکه هایی ساده نیست.
به منظور شناسایی چالش‌، نیاز و فرصت‌ها در FHDNها، برنامه مراقبت‌های بهداشتی از گروه تحقیق و توسعه، DNV میزبان یک کارگاه آموزشی با شرکت کنندگانی بود که نماینده هشت ذینفع مختلف در حوزه FHDN بودند، که در نهایت یافته‌های کارگاه هشت چالش اصلی مشترک در این حوزه بود.

هشت چالش اصلی کارگاه DNV در حوزه FHDN :

  1.  اعتماد
  2.  قابلیت همکاری در زیرساخت   
  3. پایداری
  4. قانونی و نظارتی       
  5. قابلیت تبادل داده‌ها      
  6. استقرار شبکه
  7. مقیاس‌پذیری       
  8. انگیزه‌ها

رویکردهای بالقوه برای پرداختن به این چالش‌ها و الزامات ایده‌آل؛ در هر یک از مراحل تأسیس، بهره‌برداری و گسترش مورد بحث قرار گرفت.
شبکه‌های فدرال، دسترسی به داده‌های حساس سلامت در چالش‌ها و مراحل مختلف را شناسایی کرده، همچنین اعتماد و یکپارچگی را به تمام ذینفعان ارائه می‌کند.
مهم‌تر از همه، در الزامات یک چالش ممکن است عواقبی برای چالش دیگر داشته باشد، و به این ترتیب ممکن است اغلب جدا از یکدیگر قابل حل نباشند.
این WhitePaper بحث اصلی کارگاه را خلاصه می‌کند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند و نتایج گزارش شده،فایل ترجمه شده مقاله اصلی (Federated Health Data Network) را  دانلود کنید.

منابع:

 BigMed

 

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟