به مارکوپکس خوش آمدید

سونوگرافی هفته ۳۰ بارداری برای چیست؟

سونوگرافی-هفته-30-بارداری

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فقط ۱۰ هفته تا رسیدن کودک فاصله دارید. هفته سی ام بارداری با مشکلات و سوالاتی همراه خواهد بود. آماده باشید تا با آنها روبرو شوید و بیاموزید که چگونه کارها را برای خود و کودک تان بسیار راحت تر و ساده تر کنید. با نزدیک شدن به موعد مقرر، احساسات جدیدی در این زمان شروع می شوند. بیایید نگاهی به روند اوضاع در هفته سی ام بارداری بیندازیم.کودک شما در هفته ۳۰ بارداری استمطمئناً آنجا شلوغ شده است. کودک شما سریع رشد می کند و فضای بیشتری را اشغال می کند.

کودک شما در هفته ۳۰ بارداری چقدر بزرگ است؟

در هفته ۳۰ بارداری کودک شما به اندازه یک کلم است. وزن آن حدود ۳ پوند (۱.۳۶ کیلوگرم) است. اگرچه ممکن است شکم شما احساس کند شما هندوانه دارید اما قد کودک حدود ۱۵ اینچ (۳۸ سانتی متر) است. با رشد کودک مقدار مایعات آمنیوتیک کاهش می یابد. این نشانه بزرگی از رشد طبیعی است.

موقعیت بارداری کودک ۳۰ هفته ای

همانطور که برای روز بزرگ آماده می شوید، کوچولوی شما نیز چنین است. در هفته ۳۰ ، کودک شما در وضعیت سر-به-پایین قرار می گیرد. او چرخیده و انتظار دارد که طی چند هفته آینده بیشتر در لگن شما فرو رود.

رشد جنین در هفته ۳۰ بارداری

چشم های کودک شما شروع به تشخیص آنچه در اطراف او است، می شود.کودک اکنون می تواند تفاوت بین تاریکی و نور را تشخیص دهد. هنگام تولد نوزادان، آنها فقط می توانند بر روی اشیایی که درست در مقابل صورت آنها قرار دارند تمرکز کنند. اما هنوز، کودک شما برای مدت زمانی طولانی همچنان با چشمان بسته خواهد بود.

اندامهای اصلی او رشد کرده اند. کودک شما هر هفته برای محافظت از سیستم های تولید شده در بدن، نیم پوند (۲۳۰ گرم) وزن اضافه می کند. شنوایی کودک شما بهبود یافته و حتی می توانید حرکت او را به عنوان پاسخی به برخی از صداهای بلند مشاهده کنید.

بدن شما در هفته ۳۰ بارداری

فقط به شکم خود نگاه کنید. شما آخرین مراحل را برای دیدن کودک خود طی می کنید. این روزها ممکن است احساس خستگی مفرط کنید. سعی کنید یک موقعیت خواب راحت پیدا کنید. بهتر است زودتر از معمول بخوابید و صبح بیشتر بخوابید.اکنون خواب کافی بسیار مهم است. در طول روز چرت بزنید. این انرژی شما را بهبود می بخشد.

شکم در هفته ی ۳۰ بارداری

در این مرحله، کودک شما قسمت بیشتری از رحم شما را اشغال می کند. رحم شما در زیر قفسه ی سینه ی شما گسترش می یابد و فضای بیشتری برای کودک در حال رشد شما فراهم می کند. می توانید احساس کلافگی بیشتری کنید. با رشد شکم، نقطه جاذبه کمی تغییر مکان می دهد. ممکن است احساس کنید تعادل خود را از دست می دهید.

علائم هفته ۳۰ بارداری

هنگامی که به هفته ۳۰ بارداری خود می رسید، برخی از علائم زیر را تجربه خواهید کرد:

  • برای خوابیدن دچار مشکل می شوید. ممکن است متوجه شوید که بیش از حد معمول خسته شده اید و شب ها برای به خواب رفتن مشکل دارید. پوزیشن هایی که در آن به خواب می روید را امتحان کنید. اگر دچار بی خوابی هستید، با پزشک خود مشورت کنید.
  • کمردرد. کمر درد یکی از علائم واقعی بارداری است. معمولاً در سه ماهه سوم بدتر می شود. حدود ۱۰ هفته از بارداری شما باقی مانده و اضافه وزن پیدا کرده اید.
  • گرفتگی عضلات. بدن شما تحت فشار است. کودک شما فضا را اشغال می کند. تمام عضلات، استخوان ها، هورمون ها و رگ های خونی شما برای دو نفر کار می کند. همه اینها می تواند باعث گرفتگی عضلات شود. مایعات کافی بنوشید و سعی کنید کمی استراحت کنید. اگر این گرفتگی متوقف نشد، با دکتر تماس بگیرید.
  • نوسانات خلقی. بسیار طبیعی است اگر در این دوره شروع به تجربه تغییرات خلقی کنید. چیزهای زیادی در ذهن شما می گذرد و شما با اضافه وزن اضافه شده بر روی بدن احساس خستگی بیشتری می کنید. اگر نوسانات خلقی باعث می شود که به سختی به خواب رفته و در کارهای روزمره تداخل ایجاد کند، با پزشک خود صحبت کنید. در زنان باردار تجربه افسردگی در حین یا بعد از بارداری امری عادی است. احساس خود را به پزشک خود بگویید و او به شما در مدیریت آن کمک می کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که ممکن است به شما در زمینه تغییرات خلقی کمک کند.
  • پاها از نظر اندازه یا ساختار تغییر می کنند. در برخی از خانم ها سایز کفش در دوران بارداری حتی ممکن است تا یک شماره بالا برود. این زمان مناسبی است که شما بر روی یک جفت کفش با کیفیت سرمایه گذاری کنید که تا پایان بارداری راحتی شما را فراهم می کند. پاشنه بلند را فراموش کرده و از پای خود مراقبت کنید.

سونوگرافی هفته ۳۰ بارداری

انجام سونوگرافی در هفته ۳۰ امری ضروری نیست، اما برخی از ارائه دهندگان خدمات بهداشتی می توانند برای دیدن رشد و نمو کودک اسکن را تجویز کنند. خطوط صورت کودک شما بیشتر رشد کرده است. حتی ممکن است در سونوگرافی متوجه باز بودن چشم کودک خود شوید.علاوه بر سونوگرافی، شما یک تست بدون استرس جنین (non-stress test) نیز انجام خواهید داد. به منظور اندازه گیری ضربان قلب کودک، کمربندی روی شکم شما وصل می شود و کمربند دیگری انقباضات را اندازه گیری می کند. تست بدون استرس می تواند نشان دهد که آیا کودک اکسیژن مورد نیاز بدن را دریافت نمیکند یا انواع دیگر اختلال در جنین را نشان دهد.

سبک زندگی در هفته ۳۰ بارداری

غذای نشاسته ای مانند سیب زمینی و غلات بخورید. سبزیجات و گوشت های بدون چربی نیز باید به رژیم غذایی شما اضافه شوند. این نوع غذاها خطر ابتلا به اسهال در دوران بارداری را کاهش می دهند. از غذاهایی که دارای قند زیادی هستند خودداری کنید. بنابراین ، اگر چند روز است که اسهال دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

فعال بمانید. چند بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید. می توانید رقص یا شنا نیز انجام دهید. زنانی که از نظر جسمی در دوران بارداری تحرک بیشتری دارند، زمان زایمان کوتاه تری را تجربه خواهند کرد.

به اندازه کافی ویتامین و مواد معدنی مصرف کنید. دوز مناسب را از پزشک خود بخواهید.

رابطه جنسی در هفته ۳۰ بارداری

تا زمانی که هیچ عارضه ای نداشته باشید، هیچ گونه نگرانی در مورد رابطه جنسی در هفته سی ام بارداری وجود ندارد. بهداشت خود را در سطح خوبی حفظ کنید. برخی از پوزیشن هایی را که برای شما راحت هستند جستجو کرده و امتحان کنید.

چک لیست بارداری ۳۰ هفته ای

یک برنامه زایمان تنظیم کنید. اکنون زمان مناسب برای تفکر در مورد جزئیات برنامه تولد است. در مورد کسانی که می خواهید در اتاق زایمان با شما باشند گفتگو کنید. اطلاعات بیشتری در مورد انواع بیهوشی جمع آوری کنید. این موارد را با شریک زندگی خود در میان بگذارید و با پزشک خود نیز مشورت کنید.در مورد تکنیک های آرام سازی برای زایمان و تنفس با الگو یاد بگیرید که به شما امکان می دهد آرامش و آرامش بیشتری داشته باشید.

اتاق مراقبت از کودک خود را آماده کنید. به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد کودک در تاریخ مشخص شده ی پزشک به دنیا نمی آید. آماده سازی به موقع اتاق مراقبت ازکودک برای شما راحت خواهد بود. این کار را در حالی انجام دهید که شکم شما خیلی بزرگ نشده است. گهواره ای بخرید که آخرین دستورالعمل های ایمنی را رعایت کند. مهم است که مطمئن باشید بعد از تولد کودک یک مکان امن برای خوابیدن دارید.

یک صندلی کودک برای ماشین بخرید. به خود اطمینان دهید که راهی امن برای آوردن کودک خود از بیمارستان به خانه دارید. اگر به موقع آماده باشید، نگرانی و فکر زیادی در ذهن شما باقی نخواهد ماند.

از پزشک خود چه بپرسید؟

از پزشک خود در مورد تفاوت انقباضات واقعی و انقباضات برکستون هیکس سوال کنید. شما ممکن است شروع به انقباضات دردناک کنید و ممکن است مداوم باشد. احتمال اینکه شما دچار انقباضات واقعی شده باشید واقعاً زیاد است. اگر از حاملگی خود مطمئن نیستید و اگر متوجه لکه بینی واژن یا نشت مایعات شدید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

منبع: سایت flo.health

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟