به مارکوپکس خوش آمدید

تاثیر اضطراب و افسردگی بر تراکم استخوان

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مطالعات بالینی نشان داده است که تراکم مواد معدنی استخوان در بیماران مبتلا به اضطراب یا افسردگی کمتر از سایر افراد است.

مغز، فرمانده بدن، سیگنال های خارجی را دریافت و پردازش می کند و سپس دستورالعمل ها را به استخوان های محیطی می فرستد.

اما چگونه اضطراب باعث کاهش تراکم مواد معدنی استخوان می شود؟

محققان موسسه فناوری پیشرفته( Shenzhen SIAT) آکادمی علوم چین و همکاران آنها اکنون پاسخی برای این سوال دارند. آنها دریافتند که یک مدار عصبی مرکزی از مغز جلو تا هیپوتالاموس باعث از بین رفتن مزمن استخوان از طریق سیستم عصبی سمپاتیک محیطی می شود.

مطالعه این موسسه در ژورنال تحقیقات بالینی در تاریخ ۱۰ سپتامبر منتشر شد.

محققان دریافتند که انزوا می تواند میزان اضطراب را به میزان قابل توجهی افزایش داده و در نتیجه باعث از دست دادن استخوان در افراد شود.

تراکم استخوان
تراکم استخوان

اضطراب و افسردگی با تراکم استخوانی پایین ارتباط دارد

تجزیه و تحلیل بیوشیمیایی نشان داد که انزوای طولانی مدت غلظت نوراپی نفرین را افزایش می دهد و نشانگرهای پوکی استخوان را در سرم کاهش می دهد. این تغییرات با مشاهده افزایش اضطراب و کاهش استخوان سازی در افراد سازگار بود.

به منظور شناسایی مکانیسم عصبی زمینه ساز از بین رفتن تراکم استخوانی مزمن ناشی از استرس، تیم تحقیقاتی از یک مدل موش استفاده کردند که در آن موش ها تحت استرس خفیف مزمن غیر قابل پیش بینی قرار گرفتند.

آنها دریافتند که پس از چهار تا هشت هفته استرس مزمن، موش ها رفتارهای اضطرابی قابل توجهی از خود نشان می دهند. تراکم مواد معدنی استخوان موشها در گروه استرس به طور قابل توجهی کمتر از گروه کنترل بود.

این نتایج همبستگی بین اضطراب ناشی از استرس و از دست دادن استخوان در حیوانات آزمایشی را تأیید می کند و مدل حیوانی خوبی را برای پیگیری تجزیه و تحلیل مکانیسم عصبی فراهم می کند.

از طریق آزمایشات گسترده، محققان جمعیتی از نورونهای مهاری را بیان می کنند که سوماتواستاتین را در هسته مغز بیان می کنند که به عنوان هسته بستر استریال ترمینال (BNST) در مغز قدامی شناخته می شود. این سلولهای عصبی زمانی فعال شدند که حیوانات رفتارهای اضطرابی از خود نشان دادند و اطلاعات “اضطراب” را به سلولهای عصبی در هیپوتالاموس شکمی (VMH) منتقل کردند.

پروفسور یانگ فن، نویسنده و محقق موسسه SIAT افزود: “فعال سازی مدار عصبی BNST-VMH می تواند همزمان رفتارهای شبه اضطرابی ایجاد کرده و باعث از بین رفتن استخوان در موش ها شود، در حالی که مهار این مدار می تواند از اضطراب ناشی از استرس و از دست رفتن استخوان جلوگیری کند.”
علاوه بر این، محققان کشف کردند که سلول های عصبی گلوتاماترژیک در هسته تراکتوس (NTS) و سیستم سمپاتیک برای تنظیم از دست دادن استخوان ناشی از استرس استفاده می شود.

پروفسور وانگ لیپینگ ، مدیر موسسه شناخت مغز و بیماری های مغزی SIAT گفت: “این مطالعه دیدگاه جدیدی را برای مطالعه سیستماتیک مکانیسم تنظیم کننده هموستاز مغز در متابولیسم و عملکرد غدد درون ریز بدن در محیط های خاص فراهم می کند.”

منبع : سایت technologynetworks.com

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟