به مارکوپکس خوش آمدید

چگونه سرطان سینه تشخیص داده می شود؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

پزشکان اغلب از آزمایشات اضافی برای یافتن یا تشخیص سرطان پستان استفاده می کنند. پزشکان ممکن است بیماران را به یک متخصص سینه یا جراح ارجاع دهند. ارجاع به متخصص به معنای ابتلا به سرطان یا نیاز به عمل جراحی نیست. آنها در تشخیص مشکلات پستان تخصص دارند و می دانند چگونه سرطان سینه تشخیص داده می شود.

آزمایشاتی که برای تشخیص سرطان سینه انجام می شود شامل:

سونوگرافی سینه: روش است که با استفاده از امواج صوتی تصاویر با جزئیات کامل به نام سونوگرام از نواحی داخل پستان تهیه می کند.

ماموگرافی تشخیصی: اگر در سینه خود مشکلی مانند توده احساس کردید یا اگر قسمتی از سینه در غربالگری ماموگرافی غیر طبیعی به نظر می رسد، پزشک ممکن است ماموگرافی تشخیصی را انجام دهد. این روش یک نوع پرتونگاری دقیق از پستان است.

تصویربرداری مغناطیسی (MRI) در این روش تصویر اسکن بدن با استفاده از امواج مغناطیسی روی کامپیوتر ارسال می شود و تصاویر مفصلی از نواحی داخل پستان را نشان میدهد. تصویربرداری مغناطیسی با MRI ممکن است برای تشخیص سرطان سینه استفاده شود.

بیوپسی: روشی است که در آن از بافت سینه یا مایعات داخل سینه نمونه برداری می شود زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار می گیرند و آزمایش های بیشتری بر روی آن انجام می دهند. انواع مختلف بیوپسی مانند آسپیراسیون سوزنی ظریف، بیوپسی هسته ای و بیوپسی باز وجود دارد.

مراحل مختلف سرطان سینه

بعد از اینکه اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه سرطان سینه تشخیص داده می شود کسب کردید باید در مورد مراحل سرطان نیز آگاهی لازم را داشته باشید. در صورتی که سرطان سینه تشخیص داده شود، آزمایشهای دیگری باید انجام شود تا مشخص شود آیا سلولهای سرطانی در سینه یا سایر قسمتهای بدن گسترش یافته است یا خیر. به این فرایند تعیین مرحله پیشرفت سرطان گفته می شود.

سرطان سینه ممکن است به بافت سینه محدود شده باشد و یا به غدد لنفاوی زیر بازو گسترش پیدا کند و یا اینکه سرطان به خارج از بافت سینه و به سایر قسمت های بدن منتشر شده است. این نوع تقسیم بندی مراحل پیشرفت سرطان را نشان می دهد. پزشکان با توجه نوع و مرحله سرطان درمانهای لازم را انجام می دهند. 

منبع:

Centers for Disease Control and Prevention

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟