به مارکوپکس خوش آمدید

آیا نهاد درمانی شما به فناوری اطلاعات مبتنی بر مصرف نیاز دارد؟ 

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

یک مدل پرداختی مبتنی بر مصرف می‌تواند برای فناوری ابری و دیگر فناوری اطلاعات در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و به تیم ها این اجازه را بدهد تا مراقبت‌های ویژه را توسعه دهند. 

درحالی که نهادهای درمانی در میان کاهش درآمد و افزایش ترافیک بیماران در طول دوران COVID-19 در حال تلاش برای رسیدن به راهکار مناسبی بودند، برخی از مدیران اعتقاد دارند زیرساخت های فناوری مقیاس پذیر و پرداخت هرچه بیشتر برای آنها می‌تواند کمک کننده باشد. 

اتحادیه مراکز درمانی آمریکای خاطر نشان می‌کند که در طی چهار ماه پس از اعلام پاندمی، بیمارستان‌های خصوصی تقریبا ۱۶۱.۴ بیلیون دلار از درآمد خود را از دست داده‌اند و طبق گزارش ماه اکتبر انجمن مدیریت مالی بهداشت و درمان، تقریبا یک سوم از مدیران درمانی قصد دارند تا ۱۲ ماه آینده هزینه های بخش IT را کاهش دهند. 

چالش دیگری در آنسوی حفظ تداوم در دوران یک بحران سلامتی همچنان پابرجاست. تیم ها باید برای نوآوری هایی از جمله توسعه زیرساخت مجازی برای کارکنان و افزایش امکان همکاری از راه دور را پیاده سازی کنند – تلاش هایی که منابع بیشتری می‌طلبند. 

راسل برانزل، رئیس و مدیرعامل کالج مدیریت اطلاعات درمانی در مصاحبه اخیر خود با HealthTech گفت: “هم اکنون انتظارات از تیم های IT بسیار بالاست.” وی همچنین افزود: “حجم انتظارات بالا از آنها در حال بیشتر شدن است، ولی با منابع و پول کمتر.” 

خدمات IT مبتنی بر مصرف – خدمات یا زیرساخت هایی که مستقیما بر اساس میزان استفاده مشتری صورت می گیرد – به تیم های درمانی این اجازه را داده تا بدون تعهدات طولانی مدت یا صرف زمان زیاد بر روی پروژه های امروزی و آینده نگر تمرکز کنند. 

میزان پس اندازها می تواند قابل توجه باشد. براساس گزارشی از مک کنزی در ماه آوریل، اقدامات انعطاف پذیری که در به صرفه رساندن هزینه ها اعمال شده ، می تواند تا ۳۰ درصد از هزینه های بخش IT را حذف کند. به همین ترتیب، دستیابی بلادرنگ به تصویری واضح از هزینه ها و الگوی مصرف می تواند سازمان هایی که به طور فزاینده ای باید تک تک خرج و مخارج خود را حساب کنند، تقویت کند.  

IDC در یادداشت هایی در رابطه با این موضوع گزارش می دهد که یک طرح مبتنی بر مصرف می تواند هزینه ها و پیچیدگی های عملیات های زیرساختی را کاهش داده، معیارهای عملکرد ثابت را ارائه و تحول تجاری را تسریع کند. 

همچنین IDC چرایی اینکه مشاغل به چنین طرحی روی آورده اند را مورد بررسی قرار داد؛ و دلایل اصلی آن بهبود خدمات موجود ، برنامه ریزی برای رشد و کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری اعلام کرده است. 

چرا طرح IT “پرداخت برای آنچه که مصرف می کنید” می‌تواند برای تیم های درمانی سودمند باشد؟ 

برخلاف خدمات مدیریت IT، که ممکن است با برون سپاری وظایف اصلی اقدام به پس انداز کنند (معمولا با پرداخت هزینه ماهیانه) ، یک طرح مبتنی بر مصرف مستقیما به مقدار مصرفی در زمان تعیین شده گره خورده است. 

این مفهوم ، که همچنین تحت عنوان مصرف اندازه گیری شده شناخته می شود، شامل سخت افزار های داخلی متعلق به ارائه دهندگان خدمات فناوری همراه با صورتحساب بابت هربار استفاده از خدمات ذخیره سازی و محاسباتی می باشد. مشتری نیازی به داشتن تجهیزات نداشته و بازرسی های منظم برای نظارت بر میزان استفاده و پیشرفت صورت می گیرد. 

اگرچه اغلب یک طرح مبتنی بر مصرف می تواند شامل تعهدات کوتاه مدت و معین بوده، اما به سیستم های درمانی این اجازه را می دهد تا نوسانات را به سادگی کنترل کنند. تام استافورد، مدیر بخش تکنولوژی CDW Healthcare می‌گوید: “با داشتن زیرساخت های ذخیره سازی در محل ، در صورت خرید فضای ذخیره سازی زیاد، نمی‌توانید پول خود را پس بگیرید.” 

بنابراین از آنجا که سازمان ها به هر نوعی با تقاضاهای جدید و درحال تکامل منابع خود مواجه می شوند ، کسب انعطاف پذیری عمیق تر امری حیاتی است – چالشی که از قبل پاندمی نیز وجود داشته است. گزارشی از تحقیقات Futurum درباره فناوری اطلاعات مبتنی بر نیاز که در سال ۲۰۱۹ انجام پذیرفت، بر این شکاف تاکید می کند: 

  • ۷۸ درصد از کسب و کارها عنوان کرده اند که مقدار نیاز ظرفیت آنها غیرقابل پیش بینی است. 
  • ۶۷ درصد برای جلوگیری از اتمام ظرفیت برنامه ریزی کرده اند. 
  • ۳۸ درصد به دلیل برنامه ریزی ضعیف ، صدهزار دلار یا بیشتر را از دست داده اند. 

چابکی یک جز حمایتگر اصلی است. خدمات مبتنی بر مصرف ، ضمن حفظ آرامش خاطر و کنترل داده های نگهداری شده ، سرعت و انعطاف پذیری ابر عمومی را امکان پذیر می کند.  

طی نظرسنجی ای که Forrester در سال ۲۰۱۸ به نمایندگی از سازمان ارائه دهنده خدمات HPE Greenlake انجام داد ، مزایای بیشتری را برای سازمان هایی که این تغییرات را اعمال کرده اند ، آشکار کرد: دو سوم از پاسخ دهندگان زمان کمتری را برای پروژه های جهانی فناوری اطلاعات صرف می کنند. همچنین تیم ها به دلیل کمتر شدن تقاضاهای مربوط به پشتیبانی ، از افزایش ۴۰ درصدی بهره وری در فناوری اطلاعات خبر می دهند. 

موانع اجرای مصرف متغیر در بهداشت و درمان 

نهادهای درمانی که دهه هاست به شیوه های ستنی عادت کرده اند – مراکز داده داخلی ، چرخه زندگی مدید دستگاه ها و هزینه ی گرفتن تخت و از جمله موارد دیگر – ممکن است در بتدا مفهوم مدل پرداخت مبتنی بر مصرف را متوقف کند. 

گزارشی از Futurum نشان داد که در واقع ، عدم آشنایی با خدمات مبتنی بر مصرف مانع اصلی برای ایجاد این انتقال بوده است. نگرانی درمورد هزینه ها و مسائل مربوط به قرارداد نیز همین طور است. 

ارین ثور ، مدیر فروش حوزه CDW، اخیرا در BizTech نوشت که سازمان های درمانی باید زیرساخت های فعلی، نیازهای استفاده از داده‌ها و چالش های پیش بینی شده آینده را مورد بررسی قرار دهند. 

وی خاطر نشان کرد که تنظیم مصرف اندازه گیری به عنوان یک عمل تاکتیکی و خطی از کسب و کار و نه یک عمل متمرکز بر فناوری نیز اهمیت دارد و برای دستیابی به حداکثر مزایای طرح های اندازه گیری شده ، CFOها و CIOها باید به طور همزمان باهم کار کنند. 

مقیاس پذیری و چابکی حاصل شده می تواند به تیم های فناوری اطلاعات و پزشکان پشتیبانی لازم را برای حفظ چابکی در زمان های بی سابقه و آماده بودن برای سازگاری با موارد بعدی ارائه دهد. 

منبع: healthtechmagazine

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟