به مارکوپکس خوش آمدید

چگونه COVID-19 افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

باتوجه به پخش شدن ویروس ، مقدار مرگ و میر نیز درحال افزایش است اما ما انتظار داریم با پیشرفت در تشخیص و درمان ، نرخ مرگ تعداد افرادی که بر اثر ویروس فوت می کنند کاهش یابد.

آیا احتمال ابتلا به COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است؟

هنوز اطلاعات کافی بر اینکه نشان دهد آیا افراد دیابتی ، بیشتر از افراد معمولی به COVID-19 مبتلا می شوند ، وجود ندارد. مشکلی که افراد دیابتی با آن رو به رو می شوند ، نه شانس بیشتر ابتلا به ویروس بلکه احتمالا عوارضی بدتر داشتن است. همچنین اگر فردی مشکلات سلامتی بیشتری داشته باشد (به عنوان مثال ، دیابت همراه با بیماری قلبی) ، بر خطر اینکه به عوارض جدی COVID-19 دچار شده ، افزوده می شود. افراد مسن نیز در صورت ابتلا به ویروس ، بیشتر در معرض خطر این عوارض هستند.

آیا احتمال ابتلا به عوارض جدی COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است؟

احتمال ابتلا به عوارض جدی ویروس کرونا COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است. درکل ، افراد دیابتی در صورت ابتلا به هرگونه ویروسی ، عوارضی جدی تر خواهند داشت.

اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده باشد ، احتمال اینکه هنگام ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 خیلی بیمار شوید ، کمتر است. داشتن بیماری قلبی یا سایر بیماری ها علاوه بر دیابت ، می تواند مانند سایر عفونت های ویروسی ، احتمال بیماری ای جدی ناشی از کرونا را بیشتر کند ، چرا که وجود بیش از یک بیماری ، مبارزه با عفونت را برای بدن دشوار می کند.

همچنین عفوت های ویروسی ، می توانند در افراد مبتلا به دیابت ، باعث افزایش التهاب یا تورم داخلی شوند. مقدار قند خون بالا نیز می تواند باعث این امر شده و التهاب ایجاد شده منجر به عوارض شدیدتری می شود.

آیا خطرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ متفاوت است؟

به گزارش منتشر شده از CDC افراد در هر سنی که دارای شرایط پزشکی خاص ، از جمله دیابت نوع ۲ بوده ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ای شدید از ویروس کرونا COVID-19 هستند.

افراد با دیابت نوع ۱ یا دیابت بارداری در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 هستند. چون COVID-19 بیماری ای جدید می باشد ، ما هنوز به آن اندازه که مد نظرمان است نمی دانیم شرایط پزشکی خاص ، احتمال ابتلا به بیماری ای شدید از COVID-19 را افزایش می دهد.

لازم به یادآوری است که افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت ، می توانند از نظر سن ، عوارضی که به آنها دچار شده و چقدر توانسته تا دیابت خود را کنترل کنند ، متفاوت باشند. افرادی که قبلا دچار مشکلات سلامتی مربوط به دیابت شده اند ، در صورت ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 ، به نسبت افراد دیابتی سالم و با صرف نظر از نوع دیابتشان ، احتمال دارد که علائم بدتری داشته باشند.

آیا لازم است که نگران DKA (کتواسیدوز دیابت) باشم؟

هنگام ابتلا به عفونت ویروسی ، افراد با افزایش خطر کتواسیدوز دیابتی (DKA) مواجه می شوند ، چیزی که معمولا افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ تجربه می کنند.

ممکن است DKA مدیریت مصرف مایعات و سطح الکترولیت را برای شما چالش زا کند ، چیزی که در کنترل سِپسیس(sepsis) اهمیت دارد. سپسیس و شوک سپتیک از عوارض جدی تری بوده که برخی افراد مبتلا به COVID-19 آن را تجربه کرده اند.

آیا COVID-19 باعث بروز دیابت می شود؟

هنوز شواهدی دال بر اینکه آیا کرونا  COVID-19 باعث شروع دیابت می شود یا خیر ، وجود ندارد.

آیا COVID-19 با آنفلوآنزای فصلی تفاوت دارد؟

ثابته شده که COVID-19 نسبت به آنفلوآنزای فصلی ، در همه افراد ، به خصوص افراد مبتلا به دیابت ، بیماری جدی تری می باشد. تمام اقدامات احتیاطی استاندارد جلوگیری از عفونت که به طور گسترده گزارش شده ، به هنگام مواجهه با این ویروس ، حتی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

مانند همیشه ، افراد دیابتی امسال نیز باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند ، اگرچه مهم است بدانید که واکسن آنفلوآنزا از شما در برابر ویروس کرونا COVID-19 محافظت نمی کند.

علائم و نشانه های هشداردهنده ای که باید مراقب آنها باشم ، چیست؟

افراد دیابتی ، طیف وسیعی از علائم ، از علائم خفیف گرفته تا بیماری شدید را گزارش کرده اند. علائم ممکن است ۲-۱۴ روز بعد از در معرض قرارگیری ویروس ظاهر شوند. به علائم بالقوه  ویروس کروناCOVID-19 توجه کنید که شامل:

  • تب یا لرز
  • سرفه
  • تنفس کوتاه یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • درد بدن یا ماهیچه
  • سردرد
  • از دست دادن بویایی یا چشایی
  • گلودرد
  • احتقان یا آبریزش بینی
  • تهوع یا استفراغ
  • اسهال

اگر احساس کردین دچار علائم COVID-19 شده اید ، چه باید بکنید؟

اگر احساس می کنید که علائم در شما پدیدار شده ، با پزشک خود تماس بگیرید.

چه زمانی باید تماس گرفت:

  • مقدار قند خون خود را در دسترس داشته باشید
  • مقدار کتون خود را در دسترس داشته باشید
  • مصرف مایعات خود را پیگیری کرده (می توانید از بطری آب ۱ لیتری استفاده کنید.) و گزارش دهید
  • علائم خود را به وضوح بیان کنید (به عنوان مثال: آیا حالت تهوع دارید؟ آیا فقط گرفتگی بینی دارید؟)

علائم هشداردهنده اورژانسی کدامند و در صورت تجربه آنها چه باید کرد؟

اگر دچار علائم هشداردهنده اورژانسی COVID-19 شده اید ، فورا مراقبت های پزشکی دریافت کنید. این علائم شامل:

  • مشکل در تنفس یا نفس های کوتاه
  • فشار یا درد مداوم در سینه
  • سردرگمی
  • ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن
  • لب ها یا صورت متمایل به آبی

برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا( COVID-19 ) در خانه چه باید کرد؟

برای افراد دارای بیماری زمینه ای ، از جمله دیابت ، اعضای سالم خانواده باید گام هایی را برداشته گویی خطری جدی برای آنها محسوب می شوند. به عنوان مثال ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که:

  • هر وقت که می خواستند از خانه خارج شده ، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانند.
  • دستان خود را به طور مرتب ، به خصوص قبل از غذا دادن یا مراقبت از فرد آسیب پذیر ، بشویند.
  • از افرادی که در خانه آنها زندگی نمی کنند ، حداقل ۲ متر فاصله بگیرند.
  • اگر نتیجه تست کرونا COVID-19 یکی از افراد خانواده مثبت شد ، چه باید کرد؟

اگر یکی از افراد خانواده بیمار است ، در صورت امکان اتاق اختصاصی برای او در نظر گرفته و درها را نیز ببندید. تنها یک نفر از اعضای خانواده از او پرستاری کرده و مراقبت های ویژه و یا بیشتر را برای اعضای بالا ۶۵ سال یا دارای بیماری زمینه ایخاص در نظر بگیرید.

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟