به مارکوپکس خوش آمدید

علائم بیماری کرونا در بدن چیست؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

علائم بیماری کرونا  در افراد و گروههای سنی مختلف متفاوت است. بیشترین علائمی که تاکنون گزارش شده است:

  • سرفه های شدید
  • تنگی نفس و سایر مشکلات تنفسی
  • تب
  • لرز
  • احساس ضعف و خستگی
  • درد در بدن و عضلات
  • سردرد
  • اختلال دستگاه گوارشی (اسهال , استفراغ , درد شکم)
  • احساس بیماری در  کودکان دل درد , بثورات جلدی و خارش پوستی بیشترین علائم گزارش شده ناشی از این بیماری است.

در موارد شدید عفونت باعث مرگ بیمار می شود .بروز علائم فرد آلوده به ویروس به مدت ۱۴ روز طول می کشد .این ویروس می تواند از فرد آلوده به سایر افراد منتقل شود اما این انتقال همواره با بروز علائم بیماری همراه نمی باشد. افراد مبتلا بدون علامت به ۲ گروه تقسیم می شوند :

  1. افرادی با علائم خفیف (pre-symptomatic)
  2. افراد بدون علامت (asymptomatic)

متخصصان می دانند این انتقال ویروس به واسطه تماس نزدیک ویا در شرایط نزدیک فیزیکی رخ می دهند اما میزان این انتقال مشخص نیست .این بدان معناست که پیروی از اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم است .اگر شما یا فرزندتان بیمار شوید :

در هنگام بیماری تماس خود را با اطرافیانتان کاهش دهید

  • خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه (isolate) کنید
  • چنانچه با خانواده زندگی میکنید , در اتاق خود بمانید و یا فاصله ۲ متری را با اعضای خانواده خود حفظ کنید.
  • برای کسب اطلاعات در مورد آزمایش ، به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کرده یا با مرجع بهداشت عمومی محلی خود تماس بگیرید.
  • کودکان با علائم خفیف بیماری می توانند در تمام دوران نقاهت بدون نیاز به بستری همراه با یک مراقب در خانه بمانند. اگر شما از کودک مشکوک به این بیماری مراقبت می کنید باید دستورالعمل های بهداشتی یک فرد مراقب را انجام دهید.

بروز بیماری در سفر بازگشت به کشور :

  • چنانچه با فرد بیماری تماس داشته اید به مامور خدمات مرزی کانادا اطلاع دهید .
  •  طبق قانون شما باید قرنطینه شوید
  • ماموران خدمات مرزی به شما دستورالعملهای برای جلوگیری از انتشار بیماری می دهند و شما باید آنها را انجام دهید.

بررسی احتمال ابتلا به بیماری :

آیا اخیرا در سفر هوایی , دریایی , و یا سفر با قطار بوده اید؟ نواحی آلوده به کووید ۱۹ را چک کنید و از حضور خود در این نواحی مطمئن شوید. همچنین می توانید از اپلیکیشن رایگان کانادایی کووید ۱۹ استفاده کنید . این نرم افزار افراد با تست مثبت آزمایشگاهی کووید ۱۹ را به شما معرفی می کند.

مراقبت از سلامت روان :

همه گیری بیماری کووید ۱۹ جدید و غیرمنتظره است .این وضعیت می تواند منجر به آشوب و کنترل امور را از دست خارج کند . با وجود این شرایط احساس ناراحتی , استرس , ترس و نگرانی کاملا طبیعی است . بنابراین باید از سلامت روان و جسم خود مطمئن شوید .

انجام تست آزمایشگاهی :

بهترین راه برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ انجام تست آزمایشگاهی میباشد.

تست مثبت کووید ۱۹ :

اگر جواب تست شما مثبت شود , شما باید در خانه قرنطینه شوید حتی اگر هیچ علائمی از بیماری نداشته باشید. در هر دو حالت شما باید به مدت ۱۴ روز در منزل یا مراکز بهداشتی قرنطینه شوید اما چنانچه علائم بیماری در طول ۱۴ روز در فرد بدون علامت(asymptomatic) بروز کند مدت زمان قرنطینه فرد تمدید خواهد شد .

درمان کووید ۱۹ :

افراد با بیماری خفیف کووید ۱۹ با مراقبت و بدون نیاز به بستری در بیمارستان بهبود می یابند . اما برای بررسی علائم بالینی خود می توانید به کلینیک مراجعه کرده و راهنماییهای لازم را دریافت کنید .

واکسن و درمان :

ما واکسنی برای مقابله با کووید ۱۹ نداریم . اما تحقیق در زمینه تولید واکسن در حال انجام است . وزارت بهداشت کانادا با ارایه اقدامات نظارتی و خلاقانه بررسی محصولات درمانی بیماری کووید ۱۹ را با حفظ استانداردهای سلامتی ,کیفیت و تاثیر گذاری در روند بیماری سرعت بخشیده است.

واکسن آنفولانزا :

تزریق و استفاده از واکسن آنفولانزا تاثیری در ایجاد مصونیت در مقابل کووید ۱۹ ندارد ولی از ابتلا به بیماری آنفولانزا جلوگیری می کند. بیماری آنفولانزا می تواند زمینه بروز سایر بیماریهای عفونی را فراهم کند . همچنین این واکسن احتمال ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش نمی دهد.

ویروس کرونا :

کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروسها می باشند این گروه باعث بروز بیماری در انسان و حیوان می شوند . ویروس سرماخوردگی در واقع یک ویروس کرونا است بنابراین بیماری انسان بوسیله این گروه کاملا طبیعی است.

کووید ۱۹ یک بیماری کاملا جدید است در موارد نادری حیوانات ناقل به ویروس می توانند انسان را آلوده کنند اما دلیل اصلی انتقال ویروس در انسانها تماس فیزیکی می باشد .

سندرم حاد تنفسی (سارس) و سندرم حاد تنفسی خاورمیانه (مرس) دو ویروس از خانواده ویروس کرونا با قابلیت انتقال از حیوان به انسان می باشند . هر یک از این دو ویروس در سال ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ بیماری همه گیر و شدیدی را در انسان ایجاد کردند.

منبع : 

www.canada.ca

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟