به مارکوپکس خوش آمدید

روش هایی برای تشخیص بارداری در منزل

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

۱.تست بارداری با استفاده از نمک

در قفسه آشپزخانه همه نمک وجود دارد. تمام آنچه شما برای انجام این آزمایش نیاز دارید، نمونه ادرار صبحگاهی، یک یا دو گرم نمک و یک لیوان تمیز برای ترکیب مواد است.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
نمونه ادرار را به لیوان اضافه کنید و یک یا دو گرم نمک روی آن بریزید. سه دقیقه صبر کنید.اگر باردار باشید ، توده های سفید خامه ای شکل ایجاد خواهد شد.اگر هیچ واکنشی بین ادرار و نمک اتفاق نیفتد، باردار نیستید.

 

۲. تست بارداری با استفاده از شکر

شکر یکی از مواد غذایی است که همیشه در خانه ها پیدا می شود. به همین دلیل استفاده از این روش از همه آسان تر است. تمام آنچه برای این آزمایش نیاز دارید ، نمونه ادرارصبحگاهی، یک کاسه و یک قاشق غذاخوری شکر است. این کاری است که باید انجام دهید.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
به کاسه شکر اضافه کنید و نمونه ادرار را روی آن بریزید.hCG موجود در ادرار، قند را به راحتی حل نمی کند. اگر می بینید که قند در ادرار تشکیل توده می دهد، باردار هستید.در صورتی که قند به راحتی در ادرار حل شود، نشان می دهد که شما باردار نیستید.

 

۳. تست بارداری با استفاده از جوش شیرین

ما در آشپزخانه از جوش شیرین استفاده های مختلفی می کنیم، به خصوص هنگامی که نان درست می کنیم. اما این ماده قدرت تشخیص بارداری را هم دارد. برای این آزمایش، تنها چیزی نیاز دارید جوش شیرین ، نمونه ادرار و یک فنجان تمیز است

روشعلامت مثبتعلامت منفی
یک فنجان تمیز بردارید. در آن جوش شیرین بریزید. سپس نمونه ادرار جمع آوری شده را به آن اضافه کنید.اگر بینید که جوش شیرین با ادرار واکنش می دهد و حباب و گاز از آن بیرون می آید، نشانه این است که شما باردار هستیداگر هیچ واکنشی اتفاقی نیفتد و محلول ته نشین شود، باردارنیستید.

 

 

۴. تست بارداری با استفاده از گندم و جو

گندم و جو بخشی از سیستم غذایی روزانه بسیاری از مردم جهان است. آیا می دانستید که آنها می توانند در تشخیص بارداری هم به شما کمک کنند؟ درسته! هم گندم و هم جو در ادرار یک خانم باردار دو برابر سریعتر از آب جوانه می زنند. برای این آزمایش ، به دانه های جو و گندم ، نمونه ادرار و یک کاسه تمیز نیاز دارید.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
یک کاسه بردارید، نمونه ادرار را در آن بریزید و مقداری گندم و دانه جو به آن اضافه کنید. بگذارید دو روز بماند تا جوانه بزند.اگر بذرها طی چند روز جوانه زدند، پس باید باردار باشید.در صورتی که جوانه نزدند، باردار نیستید.

 

 

۵. تست بارداری با استفاده از پودر خردل

در صورت تاخیر در دوره قاعدگی و مشکوک بودن به بارداری می توانید از این تست خانگی استفاده کنید. تمام آنچه برای این آزمایش نیاز دارید نصف تا ¾ فنجان پودر خردل و یک وان پر از آب گرم است. گفته می شود پودر خردل بدن شما را گرم می کند و به شما کمک می کند تا از تاخیر قاعدگی خلاص شوید.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
پودر خردل را به آب گرم وان اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه در آن بمانید. دو تا سه روز صبر کنید.اگر بعد از چند روز پریود نشدید ، ممکن است باردار باشیداما اگر پریود شدید، نشانه این است که هنوز باردار نیستید.

 

۶. تست بارداری با استفاده از برگ قاصدک

تحقیقات ثابت کرده که این تست بارداری بسیار دقیق است. بنابراین ، اگر در حیاط خانه خود گیاه قاصدک دارید ، می توانید این آزمایش را انجام دهید. تمام آنچه که نیاز دارید برگ های قاصدک ، یک ورق پلاستیکی و نمونه ادرار صبحگاهی است.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
چند برگ قاصدک را روی یک ورق پلاستیکی قرار دهید و مطمئن شوید که مستقیماً زیر نور خورشید قرار ندارد. نمونه ادرار را روی برگها بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.اگر برگها به قهوه ای مایل به قرمز تغییر رنگ دادند یا تشکیل حباب دادند، می توانید این احتمال را بدهید که باردار هستید!اگر در برگها تغییری مشاهده نکردید، باردار نیستید.

۷. تست بارداری ذخیره ادرار

یکی دیگر از آزمایش های بارداری خانگی ذخیره و مشاهده نمونه ادرار شما است. تمام آنچه نیاز دارید یک ظرف شیشه ای و نمونه ادرار صبحگاهی است.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
نمونه را در یک ظرف شیشه ای بریزید و حدود ۲۴ ساعت نگه دارید.اگر یک لایه نازک روی سطح نمونه تشکیل شد، باردار هستید.عدم وجود لایه بیانگر این است که شما هنوز باردار نیستید.

 

۸. تست بارداری با استفاده از شراب

آیا می دانستید که می توانید از شراب به عنوان تشخیص دهنده بارداری استفاده کنید؟ تمام آنچه برای این کار نیاز دارید کمی شراب و نمونه ادرار صبحگاهی است.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
شراب و ادرار را به مقدار مساوی در یک فنجان مخلوط کنید و تغییراتی را که پیش می آیند مشاهده کنید.اگر رنگ شراب تغییر کند، نشان می دهد که شما باردار هستید.اگر تغییری در رنگ شراب ایجاد نشد، احتمالا باردار نیستید.

۹. تعیین بارداری با استفاده از عصاره تن ماهی

این آزمایش به عنوان یکی از آسان ترین و دقیق ترین روش های آزمایش بارداری شناخته می شود. تمام آنچه برای این آزمایش نیاز دارید یک ظرف ، کنسرو ماهی تن ، سرکه سفید و نمونه ادرار شماست که اول صبح صبح جمع آوری شده باشد.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
از عصاره تن ماهی استفاده کنید و آن را به ظرف اضافه کنید. به همان میزان سرکه در ظرف بریزید. بگذارید یک روز بماند و سپس نمونه ادرار را به آن اضافه کنید.اگر مخلوط به رنگ سبز تیره در آمد، شما باردار هستید.اگر رنگ مخلوط زرد شد، باردار نیستید.

 

۱۰. تست بارداری با استفاده از دمای بدن

هنگامی که باردار هستید ، دمای پایه بدن یا کمترین دمایی که بدن شما هنگام استراحت دارد، در مقایسه با زمانهای طبیعی بسیار بالا است. بنابراین ، این آزمایش برای بررسی وضعیت بارداری در خانه می تواند مفید باشد. تمام آنچه نیاز دارید یک دماسنج است.

روشعلامت مثبتعلامت منفی
به محض بیدار شدن از خواب دمای بدن خود را با یک ترمومتر یا دماسنچ اندازه گیری کنید.اگر دمای بدن شما ۳۷ درجه سانتیگراد یا ۹۸.۶ درجه فارنهایت باشد ، ممکن است نشانه این باشد که باردار هستید.دمای کمتر، ممکن است نشانه این باشد که شما هنوز باردار نیستید.

 

 

نتیجه گیری

تمام آزمایشات فوق توسط بسیاری از زنانی مشکوک به بارداری بودند استفاده شده است. اما باید این نکته را بخاطر بسپارید که ممکن است نتوانید از تستهای فوق نتایج دقیقی کسب کنید. در چنین مواقعی توصیه می شود که آزمایشگاه خون دهید، که نه تنها باردار بودن یا نبودن شما را تشخیص می دهد بلکه مدت زمان بارداری شما را هم مشخص می کند.

 

 

منبع

www.medlife.com

پیشنهاد
درباره اندیکاتورها و استریلیزاسیون تجهیزات پزشکی چه می‌دانید؟

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟