به مارکوپکس خوش آمدید

نظرسنجی های اخیر افزایش تقاضا برای پزشکی از راه دور را نشان می دهند

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بررسی های انجام شده در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ نشان می دهد که بیش از ۸۱ درصد بیماران تمایل داشته اند قرار بعدی خود را پزشک معالج را از راه دور برگزار کنند. دلایل بسیاری برای انتخاب گزینه پزشکی از راه دور توسط بیماران وجود دارد. اما به نظر شما چرا نظرسنجی های اخیر افزایش تقاضا برای پزشکی از راه دور را نشان می دهد؟ می توان با توجه به همه گیری کرونا، این مورد را در افزایش تقاضا برای انتخاب پزشکی از راه دور را موثر دانست.

در ۲۱ آگوست ۲۰۲۰ یک شرکت فعال در زمینه تولید نرم افزارهای سفارشی برای موبایل، وب، خانه و ماشین های متصل به اینترنت در بخش های خصوصی و دولتی و ارائه دهنده خدمات پزشکی از راه دور، نتیجه حاصل از یک نظرسنجی در ایالات متحده در مورد موضوع استفاده از پزشکی از راه دور را منتشر کرد.این مرکز سوال اصلی خود را حول استفاده از برنامه یا نرم افزاری که ارتباط خانگی با پزشک در دوره کووید-۱۹ را فراهم می آورد، قرار داده بود. بیش از ۱۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. به طور کلی، این نظرسنجی نشان داد که بیش از ۸۰ درصد افراد تمایل داشتند جلسه بعدی مراجعه خود را به صورت آنلاین و از طریق خدمات پزشکی از راه دور انجام دهند.

۷۹ درصد از کل شرکت کنندگان ترجیح می داند از طریق ویدئو کنفرانس بتوانند با پزشک معالج خود در ارتباط باشند. حدود ۹۳ درصد از این افراد نیز از نتایج و تجویزها با استفاده از خدمات پزشکی از راه دور بسیار راضی بودند.

کووید-۱۹ فرصتی ایجاد کرد تا نرم افزارهای دارای قابلیت برقراری ارتباط آنلاین بیمار و تیم درمان توسعه یابند

این شرکت در اعلامی عمومی بیان کرده است که: ۸۱ درصد شرکت کنندگان اظهار داشته اند که جلسه بعدی مشاوره پزشکی خود را با استفاده از گزینه خدمات از راه دور انجام خواهند داد.و ۹۷ درصد این افراد نیز حداقل یکی از جلسات مشاوره خود در دوره کرونا را با استفاده از خدمات پزشکی از راه دور انجام داده بودند.

واضح است با توجه به شرایط حاکم بر جهان، اغلب افراد آمادگی پذیرش خدمات پزشکی از راه دور را دارند. ما تصور می کنیم عدم تمایل افراد برای حضور طولانی مدت در اتاقهای انتظار شلوغ به دلیل همه گیری ویروس کرونا، زمینه را برای گسترش و معرفی بیشتر نرم افزارهای ارائه دهنده خدمات پزشکی از راه دور بیش از گذشته فراهم کند.

پیشرفت های تکنولوژی نیز توانسته نرم افزارهایی را ایجاد کند که بیمار بتواند ایمن، راحت و بسیار تخصصی در حوزه بیماری خود از پزشک معالج و تیم درمان مشاوره دریافت کند.

دارن سامر، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ابداع در حوزه سلامت، گفت: امروزه تقاضا، پذیرش و ضرورت استفاده از خدمات پزشکی از راه دور ایجاد شده است، اما هنوز باورها و عقایدی وجود دارد که می گویند ممکن است تمایل افراد بر برگزاری جلسات درمانی و مشاوره حضوری بسیار بیشتر از دریافت خدمات مجازی و آنلاین است.اما با پیشرفت های اخیر در حوزه سلامت، ارائه دهندگان خدمات پزشکی می توانند خدماتی بسیار موثرتر از خدمات سنتی و گذشته ارائه دهند. قطعا در این دوران، احیای سیستم های برای امکان تماس خانگی و پزشکی از راه دور عمده ترین خدماتی است که ما در نظام سلامت به آن نیاز داریم.

نتایج کلی

نتایج بدست آمده از نظرسنجی فوق به صورت زیر خلاصه می شود:

عدم انتظار در صف برای ملاقات حضوری سبب شده افراد تمایل بیشتری به استفاده از خدمات پزشکی انلاین داشته باشند

  • ۸۱ درصد از شرکت کنندگان مشاوره بعدی خود را با استفاده از گزینه خدمات پزشکی از‌راه دور انجام دادند.
  • ۷۹ درصد شرکت کنندگان تمایل دارند که با استفاده از ویدئو کنفرانس بتوانند با پزشک متخصص در ارتباط باشند.
  • ۹۶ درصد آنها اظهار کرده اند اگر پزشک یا سازمان بیمه حمایت کننده آنها بتوانند خدمات پزشکی از‌راه دور را پوشش دهند، برای روند درمان بسیار مفید خواهد بود. این افراد تمایل داشتند مواردی مانند چک و بررسی فشار خون، دما و مواردی از این قبیل را بتوانند به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند.
  • ۶۵ درصد این افراد نیز بیان کرده اند که تمام یا قسمت بیشتر ویزیت های خود را به صورت آنلاین و مجازی انجام داده اند.
  • در حالت کلی، دو سوم از شرکت کنندگان از این نظرسنجی احساس می کنند که استفاده از خدمات پزشکی از راه‌دور در مقایسه با مراجعه حضوری برای نوبت های ملاقات پزشک به مراتب بهتر است. تنها ۱۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از این نوع خدمات رصاتی نداشته اند.
  • ۸۰ درصد افراد نیز عنوان کرده اند اگر گزینه ای انتخابی برای استفاده از خدمات پزشکی از راه‌دور داشته باشند، حتما جلسات بعدی درمانی خود را از این طریق و به صورت آنلاین انجام می دهند.
  • و در انتها با توجه به این نظرسنجی مشخص شود که حدود ۷۰ درصد از شرکت کنندگان دریافت کننده خدمات کنفرانس ویدیویی و ۴۰ درصد از افراد دریافت کننده خدمات درمانی آنلاین برای اولین بار و در دوران همه گیری کرونا از این امکانات استفاده کرده اند.

منبع: وب سایت www.itnonline.com

 

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟