به مارکوپکس خوش آمدید

کسب و کار در دوران COVID-19 و بعد از آن

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

با شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19 در سرتاسر جهان، بیمارستان‌ها نیز آموختند که چقدر توانمند هستند. با تعداد قابل توجهی از بیماران قابلیت‌های خود را سنجیدند و کارکنان بخش درمان نیز قهرمانانه به این مناسبت برخاستند. در عین حال، این وضعیت بی سابقه، برخی از ناکارآمدی‌های ذاتی حتی بهترین سیستم‌های مراقبتی را آشکار نمود.

در بخش‌های رادیولوژی سرتاسر جهان نیز، پاندمی گردش کار روزانه را دست خوش تغییر قرار داد. بسیاری از روش‌های انتخابی لغو و یا به تعویق افتاده و بخش رادیولوژی نیز بر روی نیازهای بیماران COVID-19 و همچنین سایر بیمارانی که شرایط پرخطر داشتند، متمرکز شد. در حال حاضر، با توجه به بازگشت روش‌های انتخابی و برنامه‌ریزی مجدد بیماران غیر فوری، بخش‌های رادیولوژی این فرصت را داشته‌اند تا مراحل و روش‌ها را دوباره بررسی کنند. با برداشتن گام‌هایی برای ارزیابی عواملی که روی زمان کارکرد تجهیزات تاثیر گذاشته، می‌توان درس هایی که از COVID-19 آموخته شده را برای بازگشت جریان کار به حالت عادی و در نتیجه کارایی بیشتر در بخش ها، مورد استفاده قرار داد.

ترکیب تجهیزات خود را ارزیابی کنید

از آنجا که نوآوری ها در تجهیزات تصویربرداری مکرر دیده می شود، خرید سیستم های جدید با هر پیشرفتی مقرون به صرفه نیست. با این حال، نگهداری طولانی مدت سیستم که به زمان بازنشستگی مطلوب خود رسیده، هزینه های خاص خود مانند توانایی محدود بالینی، بهره وری کمتر و خرابی را به همراه دارد. بنابراین، اولین قدم در ارزیابی بخش فناوری، ثبت موجودی از تجهیزات همراه با ذکر سن و کاربری آنهاست. آیا سیستم هایی دارید که دیگر پاسخگوی نیازهای کلینیکی شما نیستند؟ آیا با چندین به روز رسانی کوچک که به نظر رسیده چندان قابل توجه نیستند، مخالفت کردید، در حالیکه آنها همه باهم باعث تغییر در عملکرد شما می‌شوند؟

به عنوان مثال گاهی از اسکنرهای تومموگرافی کامپیوتری (CT) برای ارزیابی ریه‌های بیماران COVID-19 استفاده می شود. اما ممکن است سیستم های قدیمی به دلیل ناکارآمدی گردش کار ناشی از سرعت پایین سنجش به خاطر رابط های قدیمی و مشکلات اتصال، کارایی کمتری داشته باشند. اگر این مسائل بر روی بیماران COVID که مبتلا به ذات الریه هستند تاثیر بگذارد، به احتمال زیاد با بازگشت بخش ها به تصویربرداری های روزمره تبدیل به مشکل خواهد شد. به همین ترتیب، در سال های اخیر روش های دیگری چون تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی (MRI) و سونوگرافی نیز پیشرفت های چشمگیری داشته و حتی ممکن است دستگاه های قدیمی تری چون اشعه ایکس دیجیتالی و فلوروسکوپی هم نیاز به بروز رسانی داشته باشند. برای هر فناوری موجود در بخش، گزینه‌ها می‌تواند شامل بازنشسته کردن سیستم‌های قدیمی که به ندرت از آنها استفاده می‌شد، به منظور جلوگیری از هزینه‌های بالاتر نگهداری، سرمایه‌گذاری در تجهیزات مدرن‌تر و یا نگهداری تنظیمات فعلی، باشد.

با خدمات رسانی از راه دور، زمان کار و ایمنی را به حداکثر برسانید

اگر خدمات رسانی از راه دور ، بخشی از استراتژی‌تان در دوران پیش از پاندمی نبود،  ممکن است حالا بخواهید که در این زمینه شرکت کرده و از نظارت بر سیستم از راه دور که می‌تواند مسائل را قبل از بروز هرگونه مشکلی شناسایی کند، بهره مند شوید. همچنین این کار توانسته فرصت به روز رسانی از راه دور برای داشتن تجهیزاتی بروز ، راهنمایی از راه دور برای عیب یابی و مواردی دیگر با تضمین سلامت و امنیت بیماران و کارکنان را فراهم آورد.

دوران پاندمی نشان داد استفاده از نرم‌افزارهای نمایش و انتقال تصاویر پزشکی بر بستر اینترنت همچون متریک نیز باید در دستور کار مراکز درمانی قرار گیرد تا پزشکان و کارشناسان بتوانند از راه دور تصاویر بیمار را مشاهده و تشخیص خود را ثبت نمایند.

برای بهینه سازی توان تولید، پروتکل‌ها را تنظیم کنید

تنظیم پروتکل های سنجش، یک شیوه ارزشمند برای بهینه سازی استفاده و برنامه ریزی تجهیزات، بدون تاثیر بر کیفیت تصویر و ارزش بالینی آن است. به عنوان مثال، با بهینه سازی پروتکل های CT، بخش ها می توانند فشار بر تیوب را به حداقل رسانده و باعث خنک شدن بین هر سنجش شوند. اگر قصد تعویض دستگاه سی تی اسکن خود را به زودی دارید، اسکنرهایی را خریداری کنید که از فناوری تیوب حاوی فلز مایع استفاده می کنند زیرا از آنجا که تیوب های حاوی فلز مایع ، گرما را از آند منتقل کرده و حرارت را زودتر از تیوب های حاوی فلز استاندارد پراکنده می کنند ، در نتیجه نیازی به خنک شدن بین هر سنجش نیست.

گزینه‌های شخص ثالث را بررسی کنید

افزایش استفاده از تجهیزات تصویربرداری برای بیماران COVID-19 باعث شد که بعضی از قطعات به تعویض مکرر نیاز داشته باشند که این امر موجب افزایش قیمت قطعات تعویضی گردید. بیمارستان هایی که علاقه مند به کنترل هزینه ها هستند، باید تعویض قطعات شخص ثالثی که گزینه های مقرون به صرفه و با کیفیت جایگزین قطعات ساخته شده توسط سازندگان سیستم تصویری برداری ارائه داده را بررسی کنند. به دنبال تولیدکنندگان قطعات شخص ثالثی که در عرصه جهانی حضور دارند باشید و همچنین به دنبال منابع برای کاهش زنجیره تامین باشید.

در دسترس نگاه داشتن قطعات یدکی

بیماری همه گیر COVID نشان داد که ساخت دستگاه های پزشکی چطور در سطح جهانی به هم پیوسته بوده، زیرا که شرکت ها در تلاشند تا قطعات مورد نیاز را به موقع تهیه کنند. علاوه بر پاندمی، حوادث دیگری نظیر بلایای طبیعی نیز می تواند در زنجیره تامین اختلال ایجاد کند. اگر بخش مهندسی شما، بیشتر تجهیزات تصویربرداری ارائه می دهد، تهیه لیست قطعاتی که باید در دست داشت را، در نظر بگیرید. اگر قطعه ای از تجهیزات نیازمند زمان کار تقریبا مداوم باشد ، منطقیست که باید برای جایگزینی پیشگیرانه قطعات فرسوده ، قبل از اینکه کاملا خراب شوند ، برنامه ریزی کرد. هرچند ، هزینه ی این کار باید در مقابل هزینه ی توقف کامل دستگاه سنجیده شود.

ارزیابی، آموزش و بهبود

درحالیکه بیماری همه گیر COVID-19 باعث به وجود آمدن برخی ناکارآمدی ها در نگهداری از سیستم شده ، اما همچنان همان توصیه خوب هم در روزهای بحران و هم در روز های فعالیت روزمره ، صادق است: دستورالعمل استفاده را دنبال کنید. کارمندان خود را در مورد نحوه استفاده صحیح آموزش داده، برای تعمیر و نگهداری منظم برنامه ریزی کرده و محیط را ارزیابی کنید. چرا که عواملی چون تهویه، دما و گرد و خاک توانسته بر عملکرد تجهیزات تاثیر بگذارند. این عوامل ساده تا حد زیادی به شما در بردن بیشترین بهره از تجهیزات تصویربرداری، کمک می‌کند.

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟