به مارکوپکس خوش آمدید

در مورد ویروس اچ آی وی (HIV) بیشتر بدانید

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

سیستم ایمنی بدن انسان به صورت مداوم، از بدن در برابر بیماری ها دفاع می کند و از گاردهای موجود در خون به نام سلولهای T استفاده می کند تا هر مزاحمی را شناسایی کرده و آنها را از بین ببرد.

ویروس اچ آی وی (HIV) چگونه عمل می‌کند؟

اما اچ آی وی(HIV) یا ویروس نقص ایمنی انسانی، به جای حمله به بدن، خود به آن سلول های T حمله می کند. آنها را به دستگاه کپی تبدیل می کند تا نسخه های بیشتری از خود تهیه کند ، و در نهایت سلول های T آلوده را از بین می برد.

بدون درمان ، ابتلا به ایدز یا سندرم نقص ایمنی برای یک فرد مبتلا به HIV به طور متوسط ۸ سال طول می کشد.

تا آن زمان ، سلول های T کافی برای مقابله با انواع عفونت ها و بیماری ها وجود ندارد.

منشا شیوع ویروس (HIV)

انسان ها ابتدا از تماس خون با میمون ها به اچ آی وی مبتلا شدند و به تدریج از طریق رابطه جنسی محافظت نشده، سرنگ های استفاده شده و زایمان به افراد بیشتری منتقل شد.

ایدز کشف نشده باقی ماند تا سال در سال ۱۹۸۱ به صورت ناگهانی در میان همجنسگرایان در نیویورک و سانفرانسیسکو شیوع پیدا کرد.

خیلی سریع مردم علائم غیرمعمول مشابهی را در سراسر جهان بروز دادند.

بیماران از انواع نادر سرطان پوست ، ذات الریه یا برفک دهان رنج می بردند و تعداد کمی از آنها زنده مانده بودند.

تعصب در برابر همجنس گرایی به سختی می توانست بودجه تحقیقاتی را بدست آورد و افراد بیشتری بیمار می شدند.

اما چه کاری می توان انجام داد؟

باید از گسترش ویروس جلوگیری کرد. مشخص شد که بهترین اقدام پیشگیرانه رابطه جنسی ایمن است، تا از آلوده کردن دیگران جلوگیری کرد.علاوه بر این ، بانک های خون آزمایش خون را شروع کردند و برنامه های جدید حتی سوزن های تمیز را به مصرف کنندگان مواد مخدر توزیع کردند.سرانجام ، در سال ۱۹۸۷ ، اولین درمان علیه ویروس ، پدر درمان ترکیبی ، ارائه شد.این دارو هنوز درمانی قطعی نیست ، اما ویروس را از تکثیر و از بین بردن سیستم ایمنی بدن میزبان باز می دارد.

با شروع زودهنگام درمان ، افراد مبتلا به HIV اکنون می توانند زندگی طولانی و سالمی داشته باشند.متأسفانه ، بسیاری از مردم هنوز به داروها دسترسی ندارند ، به خصوص در جنوب صحرای آفریقا.طی ۳۰ سال گذشته حدود ۳۶ میلیون نفر جان خود را از دست داده اند ، در حالی که سالانه ۲ میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند.دانشمندان پیشرفت زیادی کرده اند اما هنوز به دنبال درمان هستند.

شما نیز می توانید به پایان دادن به بحران ایدز کمک کنید. رابطه جنسی ایمن داشته باشید. آزمایش خون بدید. برای حمایت از تحقیقات ، پیشگیری و مراقبت خون اهدا کنید.

منبع: youtube.com

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟