به مارکوپکس خوش آمدید

سیستم اطلاعات رادیولوژی چیست؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اجرای یک عمل رادیولوژی موفقیت آمیز به زمان، توجه زیاد و هم چنین تعداد بی شماری از اجزا برای پیگیری نیاز دارد. روش هایی که به سیستم های مبتنی بر بوروکراسی برای سازماندهی کار خود و نگهداری پرونده های بیماران متکی هستند، در مقایسه با روش های رقابتی رادیولوژی که از فناوری مدرن در قالب یک سیستم اطلاعات رادیولوژی استفاده میکنند، یک نقص اساسی به حساب می آیند.

سیستم اطلاعات رادیولوژی(RIS) یک سیستم پایگاه داده پیچیده است که متخصصان پزشکی رادیولوژی از آن برای پیگیری اطلاعات بیمار و پرونده های تصویری عظیم که به طور معمول در طول تشخیص و درمان ایجاد می شوند، استفاده می کنند. RIS نوعی خاص از پرونده الکترونیکی سلامت یا سیستم EHR است که به طور خاص برای استفاده در رادیولوژی طراحی شده است. شما از آن برای دست بردن در داده های بیمار و همچنین توزیع آنها استفاده می کنید.

پیاده سازی RIS به کارکنان شما کمک می کند تا با دقت بیشتری کار کنند. این امر باعث کاهش خطاهای پزشکی و اشتباهات رونویسی در نمودارها شده و در عین حال، به شما در تشخیص های برجسته تر کمک می کند. سیستم های اطلاعاتی رادیولوژی نیز برای هماهنگی مراقبت در مرزهای خدماتی بسیار مهم هستند. برای مثال، زمانی که اطلاعات بروزرسانی شده را از بخش تصویربرداری خود به ارائه کننده مراقبت های بهداشتی اولیه بیمار ارسال می کنید.

سیستم های اطلاعات رادیولوژی چگونه کار می کنند؟

با استفاده از یک سیستم اطلاعات رادیولوژی، شما می توانید چندین عملکرد را در یک سیستم جامع ادغام کنید، اقدامات اضافی را حذف کنید در حالی که کارایی کارکنان خود را با دسترسی راحت تر به داده های مهم افزایش می دهید. از ثبت نام و زمانبندی گرفته تا صورتحساب و گزارش نتایج ، RIS عملیات را ساده می کند تا کارکنان شما بتوانند به بیماران بیشتری کمک کنند.یچگونه از عملکرد یک زیربنای الکترونیکی و پشتیبانی آن از اپلیکیشن های دیجیتال جدید برای یکپارچگی سیستم های بیمارستانی با پکس اطمینان حاصل کنیم؟

ثبت نام و برنامه ریزی

ثبت نام بیمار جدید وقتی به مقدار زیادی از اسناد کاغذی روی یک کلیپ بورد روی هم تکیه می کنید، وقت گیر و طاقت فرسا است. اطلاعات درخواستی اغلب زائد هستند زیرا فرمهای دریافت کاغذ قبل از دسترسی آسان به سیستمهای رایانه ای طراحی شده اند. امروزه اماکارمندان شما می توانند اطلاعات را یک بار تایپ کنند و دیگر هرگز مجبور نباشند که وقت خود را برای ورود آنها تلف کنند.

همچنین برنامه ریزی آسان تر است؛ زیرا با انجام مشاوره های اولیه و تنظیم قرارهای بعدی می توانید با یک نگاه ببینید چه ساعاتی هنوز در دسترس هستند. این اجازه می دهد تا بیماران شما سریعتر از اتاق انتظار خارج شوند تا بتوانند روز خود را ادامه دهند.

ذخیره و ردیابی اسناد و تصاویر

اقدامات رادیولوژی از جهت اینکه تعداد زیادی از اسناد را معمولاً در دوره درمان بیماران ایجاد می کنند، بی نظیر هستند. با داشتن پرونده های دیجیتال بزرگ از بخش اسکن خود، شما به یک سیستم قوی نیاز دارید که بتواند این سوابق را ذخیره و همچنین پیگیری کند. الزامات قانونی شما برای انطباق با دستورالعمل های HIPAA به این معنی است که شما به RIS قوی نیاز دارید که از مشاهده اطلاعات و تصاویر محرمانه بیمار از افراد غیر مجاز جلوگیری کند.

اسناد تعاملی

سیستم های پزشکی رایانه ای و فن آوری شبکه، اسناد تعاملی را ممکن می سازد. این سیستم از متخصصین مراقبت های بهداشتی می خواهد نوع خاصی از داده ها را ارائه دهند،تا اطمینان حاصل شود که تمام اطلاعات مورد نیاز به نمودارهای بیماران راه می یابد.

گزارش و تحویل نتایج

تیم شما به طور معمول گزارشاتی تولید می کند و معمولاً باید آنها را در کوتاه ترین زمان تحویل دهند. سیستم اطلاعات رادیولوژی شما گزارش دهی را ساده می کند؛ چه برای گزارش پیشرفت ماهانه صورتحساب های پرداخت نشده بیماران و چه برای کنسلی های دقیقه ی نودی که در سه ماهه گذشته داشته اید.

صورتحساب پزشکی

ماندگاری طولانی مدت عمل رادیولوژی شما به پردازش به موقع صورتحساب ها بستگی دارد. شما می توانید چرخه درآمد را تسریع کنید زیرا سیستم اطلاعات رادیولوژی به شما هنگام پردازش اسناد و مدارک برای ارائه قبض در ازای خدمات ارائه شده، کمک می کند تا سریعتر و کارآمدتر کار کنید. با استفاده از این سیستم های نوین، کارکنان در مقایسه با سیستم های کاغذی پیشین، وقت کمتری را صرف صدور صورت حساب میکنند.

مدیریت مواداولیه

بهترین کار این است که از یک سیستم رایانه ای برای مدیریت چنین وظیفه ای پر از داده مانند مدیریت مواد در عمل رادیولوژی استفاده کنید. با یک نگاه، تیم شما می تواند آنچه در عرضه کاهش می یابد و اکنون باید دوباره تامین شود را ببیند.همچنین ببیند در کجا مازاد مواد دارید. در اینجا کارایی به این معنی است که شما می توانید بر بودجه خود، در چنین مواردی، کنترل دقیق تری داشته باشید.

مزایای سیستم اطلاعاتی رادیولوژی

هنگام نصب سیستم اطلاعات رادیولوژی برای بهبود عملکرد خود، تعدادی از مزایا در اختیار تیم شما قرار می گیرد؛ از جمله کارایی بهتر، بهبود هماهنگی بیمار و کاهش شدید خطاهای ورود اطلاعات.

افزایش کارایی

نرم افزار RIS که به خوبی طراحی شده است، کارکنان شما را قادر می سازد تا با کلیک و فشار کمتر ماوس، اطلاعات بیشتری را وارد کنند. با استفاده بهتر از وقت کارمندان، این باعث بهبود روحیه می شود.

هماهنگی بهتر بیمار

هنگامی که سوابق کامپیوتری می شوند، می توانید مراقبت از بیمار را به راحتی انجام دهید. می توانید جزئیات را با متخصصین و همچنین پزشک عمومی بیمار به اشتراک بگذارید یا برای یک روش درمانی یا یک مرکز توان بخشی برای تمرینات پس از درمان با بیمارستان کار کنید.

اشتباهات کمتری در ورود اطلاعات رخ میدهد

تیم شما هنگامی که با RIS مدرن کار می کنند، معمولاً خطاهای کمتری در ورود داده انجام می دهد. الگوهای موجود در برنامه، ورودی داده ها را راهنمایی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که یکی از اعضای تیم قبل از رفتن به صفحه بعدی، مثلاً اطلاعات حیاتی را جا نمیگذارد و وارد میکند.

صرفه جویی

با اشتباهات کمتر در ورود داده ها و زمان پردازش سریعتر اطلاعات بیمار، بدون شک صرفه جویی در هزینه خواهید داشت. این انگیزه اصلی بسیاری از دارندگان و مدیران روشهای مدرن رادیولوژی است.

توابع اداری ساده

بسیاری از ویژگی های RIS عملکردهای اداری را ساده می کند، که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سربار می شود. حتی ممکن است بتوانید کارهای بیشتری را با تعامل با تعداد کمتری ازکارمندان اداری انجام دهید.

افزایش درآمد

RIS با کاهش قرارهای از دست رفته و همچنین کاهش زمان چرخش گزارش ها، به شما در افزایش درآمد کمک می کند.

عملکرد اداری ساده

بسیاری از ویژگی های RIS عملکردهای اداری را ساده می کند که باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های سربار می شود. حتی ممکن است بتوانید کارهای بیشتری را با کارمندان اداری کمتری انجام دهید.

تشخیص دقیق تر

تشخیص های دقیق تری که می توانید به لطف یک برنامه کارآمد RIS بدست آورید، به این معنی است که می توانید انتظار داشته باشید در آماری که از نتایج مثبت سالانه بیمار جمع می کنید، شاهد بهبود در آمار باشید.

مشوق های دولتی

دولت برای پزشکان ارائه دهنده مراقبت از بیماران Medicare و Medicaid مشوق هایی را درنظر میگیرد؛ به شرطی که آنها از نرم افزار RIS مجازی استفاده کنند که برای تهیه گزارشات مجهز است.

مراقبت بهتر از بیمار

خودکار کردن این عناصر مختلف در RIS به شما فرصت بیشتری می دهد تا بر روی مشارکت با بیماران تمرکز کرده و از آنها مراقبتی با کیفیتی بهتر ارائه دهید.در حال حاضر، باید روشن باشد که استقرار یک سیستم اطلاعات رادیولوژی در محل کار شما باعث صرفه جویی در وقت و تلاش کارکنان شده، به شما کمک می کند تا چرخه درآمد را تسریع کنید و بیماران بیشتری را با تشخیص بهتر و مراقبت های جامع تر معالجه کنید.برای اطلاعات بیشتر در باره سیستم بایگانی تصاویر پزشکی کلیک کنید و مزایای آن را مرور کنید.

نکات کلیدی:

  • یک سیستم اطلاعاتی رادیولوژی به شما کمک می کند تا رادیولوژی خود را بسیار کارآمدتر از یک سیستم مبتنی بر کاغذ و بوروکراسی انجام دهید.
  • نرم افزار RIS اشتباهات ورود داده را کاهش داده و تشخیص دقیق تر را امکان پذیر می کند.
  • به راحتی می توانید از کارهای صورتحساب پزشکی مراقبت کنید.
  • RIS مدیریت داده های بزرگ و پرونده های تصویری را که معمولاً در یک عمل رادیولوژی ایجاد می شود، آسان می کند.
  • استفاده از RIS معتبر به شما کمک می کند تا مشوق های مالی خود را از دولت دریافت کنید.

منبع:سایت adsc.com

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟