به مارکوپکس خوش آمدید

در سی تی اسکنر دامپزشکی به دنبال چه چیزی باشیم؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

مراقبت از طریق CT Scanner را در کلینیک دامپزشکی خود بهبود بخشید. سی تی اسکنر می تواند یک دستگاه سودآور در یک کلینیک دامپزشکی باشد. با تهیه تصاویر تشخیصی سه بعدی از آناتومی حیوانات با وضوح مکانی واضح بین بافت ها، سی تی اسکن دامپزشکی امکان مراقبت راحت و موثر را برای بیماران فراهم می کند. همچنین ممکن است به کلینیک شما این “امتیاز” را بدهد تا از رقابا جلوتر باشد.

به عبارت دیگر، استفاده موثر از سی تی اسکن دامپزشکی می تواند مزایای متعددی را برای کلینیک دامپزشکی و بیماران از حیوانات خانگی کوچک (گربه ، سگ و غیره) گرفته تا حیوانات بزرگتر مانند اسب و گاو به همراه داشته باشد.

در مقایسه با اشعه ایکس و سونوگرافی معمولی، برخی از مزایای سی تی اسکن دامپزشکی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تصاویر با وضوح بالا و سه بعدی از آناتومی حیوان که می تواند پیشرفت های چشمگیری در تشخیص و برنامه ریزی درمانی ایجاد کند
  • تمایز بهتر بافتهای مشابه در حیوانات مختلف (کنتراست بافتی بالاتر در مقایسه با اشعه ایکس)
  • داده های جامع در مورد توده ها، نسبت عضله به استخوان و شکل، اندازه، تراکم و بافت ساختارهای داخلی
  • بهبود در شناسایی، تشخیص و درمان سرطان
  • تعیین دقیق تر در موارد ضروری جراحی (کاهش نیاز به جراحی های اکتشافی)

اگر در فکر افزودن سی تی اسکنر به کلینیک دامپزشکی خود هستید ، تصویربرداری PrizMED می تواند به شما کمک کند. متخصصان ما برای کمک به تعادل نیازهای تصویربرداری و بودجه شما، شخصا به تنهایی با شما کار خواهند کرد. ما همچنین نظرات تخصصی در مورد انواع تجهیزات CT ارزان قیمت، از جمله CT اسکنرهای جدید و مرمت شده با گواهینامه FDA را ارائه می دهیم.
سی تی اسکن یک سرمایه گذاری اساسی است، بنابراین با تصویربرداری PrizMED در کنار خود انتخاب صحیحی را انجام دهید. همین امروز با یکی از کارشناسان ما صحبت کنید. در ضمن، برای یادگیری اصول سی تی اسکن دامپزشکی، ادامه متن زیر را بخوانید.

چه چیزی یک سی تی اسکنر دامپزشکی را تبدیل به تجهیزاتی آسان برای استفاده کاربر می کند؟

اساساً، هیچ تفاوتی بین سیتی اسکنردامپزشکی و انسان وجود ندارد. اپراتورهایی که از CT اسکنر دامپزشکی استفاده می کنند ممکن است به آموزش های تخصصی و پروتکل های تشخیص حیوانات نیاز داشته باشند. همچنین تفاوت های اساسی ساختاری و عملکردی بین سی تی اسکنرهای انسانی و موارد استفاده شده برای کاربردهای دامپزشکی وجود دارد. این تفاوت ها شامل موارد زیر است:

  • اندازه گنتری و محدوده ی وزن
  • انواع مطالعات انجام شده

سی تی اسکنر دامپزشکی همچنین دارای زیرساخت ها و لوازم جانبی لازم برای تصویربرداری متنوع از حیوانات است. به عنوان مثال، شرایط لازم برای بیحرکتی و اسکن اسب متفاوت از مثلاً یک خرگوش خانگی خواهد بود.

اندازه گنتری و اندازه وزن

دیافراگم دروازه ای یک CT اسکنر به طور معمول می تواند افراد با اشکال و اندازه های مختلف را در خود جای دهد.

با این وجود برای به حداکثر رساندن سودآوری سی تی اسکن دامپزشکی، دستگاه باید تا حد ممکن همه کاره باشد. اسکنر باید هر بیمار از ۲ اونس تا ۲۰۰ پوند را در خود جای دهد و از او تصویربرداری کند. اما در واقعیت، در بسیاری از CT اسکنرهای دامپزشکی اندازه حیواناتی را که می توانند اسکن کنند، محدود هستند.

به همین دلیل، همیشه قطر سوراخ دروازه و قطر و طول میدان دید را در نظر بگیرید.

سی تی اسکن حیوانات - اسب
سی تی اسکن حیوانات – اسب

این سی تی اسکن زیمنس به یک جدول موقعیت یابی بزرگ حیوانات و سی تی اسکن مجهز است.

تا زمانی که اسب های بزرگ را اسکن نکنید، سوراخ استاندارد ۷۰ سانتی متری برای اکثر نیازهای تصویربرداری رضایت بخش است. اگر دامپزشکی شما بیشتر روی حیوانات بزرگ تمرکز دارد، ممکن است لازم باشد یک اسکنر با قطر دروازه ی ورودی گسترده ای را در نظر بگیرید. بعلاوه، همیشه اطمینان حاصل کنید که محدودیت وزن دروازه قادر به حفظ حیواناتی است که می خواهید اسکن کنید. ظرفیت وزن برخی از سی تی اسکن های معروف شامل موارد زیر است:

  • GE Lightspeed VCT 64  – حداکثر بار ۵۰۰ پوند
  • Philips Brilliance 6, 16, 40, 64, و  Big Bore 16  – حداکثر بار ۴۵۰ پوند
  • Siemens Somatom Emotion  و  Sensation – حداکثر بار ۴۴۱ پوند
  • Toshiba Aquilion 16, 32, و  ۶۴  – حداکثر بار ۴۵۲ پوند
  • Toshiba Aquilion ONE – حداکثر بار ۶۶۱ پوند

توجه به این نکته مهم است که افزایش وزن در بعضی از اسکنرها باعث کاهش دقت می شود.

انواع مطالعات انجام شده

خدمات تصویربرداری که کلینیک دامپزشکی شما ارائه می دهد می تواند شما را به سمت نوعی از سی تی اسکنر که به بهترین وجه این نیازها را تأمین می کند، هدایت کند. برای کلینیک های دامپزشکی استاندارد که حیوانات کوچک را درمان می کنند، از جمله اکثر انواع حیوانات خانگی، سی تی اسکن ۱ تا ۴ برش ممکن است کافی باشد.

اگر با تعداد برش های CT اسکنر آشنا نیستید، فقط بخاطر داشته باشید که ۱۶ برش به عنوان استاندارد طلا شناخته می شود. اسکنرهای شانزده تکه برای رایج ترین نیازهای تصویربرداری تشخیصی در کلینیک های دامپزشکی بهینه هستند و می توانید مشخصات زیر را داشته باشید:

  • کیفیت تصویر و تصویربرداری فضایی پیشرفته
  • افزایش سرعت اسکن
  • افزایش حجم و توان عملیاتی بیمار
  • دامنه وسیع تری از امتحانات
  • تصویر پیشرفته پس از پردازش و برنامه های بالینی

اگر کلینیک شما در موارد تروما کمک کند، اسکنر ۱۶ قطعه ای نیز ضروری است؛ زیرا سرعت اسکن سریعتر و وضوح بیشتر می تواند به تقاضای سریع و نیاز به دقت بیشتر در تشخیص های نقطه ای کمک کند.

بالاتر از یک اسکنر ۱۶ تکه برای انجام اقدامات بالینی استاندارد ممکن است بیش از حد باشد؛ مگر اینکه شما در حال انجام تحقیقات یا مطالعات سرطان شناسی باشید. برای مورد دوم، باید CT اسکنر با ۱۶ ، ۳۲ یا ۴۰ برش را در نظر بگیرید. تعداد برش های بالاتر برای تشخیص و ارزیابی میزان بیماری ها در عین اندازه گیری دقیق تر ابعاد توده ها ایده آل است.

مقایسه هزینه های سی تی اسکنر دامپزشکی

ممکن است به عنوان دامپزشک این سوال را داشته باشید که: “اگر کسی پول نامحدودی را در عمل کنار بگذارد، چگونه آن را خرج می کنم؟” شما مطمئناً هیچ محدودیتی در تهیه سی تی اسکن بروز و جدید یا برند ندارید. در میان CT اسکنرهای دامپزشکی، قیمت از ۲۵۰،۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار است.

با این حال، مانند اکثر اقدامات دامپزشکی، نگرانی در خصوص بودجه در درجه اول اهمیت قرار میگیرد. خوشبختانه، با رشد بازار سی تی اسکنر دست دوم و تعمیر شده، امکان متوسط افزودن تصویربرداری CT به خدمات ارائه شده در کلینیک های دامپزشکی بزرگ از نظر مالی وجود دارد. با انتخاب تصویربرداری PrizMED برای سی تی اسکنر دامپزشکی نوسازی شده و دارای مجوز FDA ، کسری از این هزینه را پیدا خواهید کرد.

هزینه اسکنرهای دامپزشکی تعمیر شده چقدر است؟

توجه به این نکته مهم است که استفاده شده و تعمیر شده مفاهیم کاملاً متفاوتی هستند. هنگامی که ما در PrizMED Imaging یک CT اسکنر دست دوم خریداری می کنیم، فقط به دنبال سیستم های پیشرفته با حداقل عمر لوله اشعه ایکس و همچنین سایر استانداردها هستیم. پس از آن، ما این سیستم ها را مطابق با استانداردهای سازنده اصلی خود نوسازی می کنیم. همه CT اسکنر های دامپزشکی تعمیر شده برای عملکرد بهینه و قابلیت اطمینان دارای گواهینامه FDA هستند.

این می تواند یک مزیت عمده برای بسیاری از کلینیک های دامپزشکی، از کوچک تا بزرگ باشد. به طور کلی، قیمت یک اسکنر سی تی اسکن ۱۶ قطعه تعمیر شده، هنگام خرید با ما، تقریباً ۱۵۰،۰۰۰ دلار و یک اسکنر ۶۴ برش، تقریباً ۲۰۰،۰۰۰ دلار خواهد بود.

ملاحظات قیمت برای اسکنر CT دامپزشکی

علاوه بر قیمت اسکنر واقعی، باید هزینه های سرویس و نگهداری و همچنین هزینه های یکبار مصرف را نیز در نظر بگیرید.

بیشتر مطالعات حیوانی به بیهوشی یا آرام بخشی شدید احتیاج دارند و بنابراین ممکن است لازم باشد هزینه های یک پروتکل دارو کامل را که شامل اکسیژن، نظارت بر دی اکسید کربن، نظارت بر ضربان قلب و غیره است، در نظر بگیرید.

چهار سی تی اسکنر برتر برای کلینیک های دامپزشکی

برای راهنمایی شما در مسیر خرید بهینه(یا اجاره!) CT اسکنر دامپزشکی، لیستی از ۴ CT اسکنر برتر خود را جهت استفاده در کلینیک های دامپزشکی تهیه کرده ایم.

۱. TOSHIBA AQUILION 16 OR 64 SLICE

aquilion_16_largeاسکنرهای CT توشیبا Aquilion که در مدلهای ۱۶ یا ۶۴ تکه موجود است، سریعترین زمان چرخش دروازه را در کلاس خود ارائه می دهند و با اسکنر ۱۶ برش، انتظار می رود زمان بازسازی تصویر ۰.۱۰ ثانیه باشد.

این اسکنرها شامل یک کنسول ارگونومیک کارب ، فناوری های بهینه سازی دز و ویژگی های گردش کار هستند که برای کمک به شما در تشخیص سریع و دقیق طراحی شده اند.

 

۲. PHILIPS BRILLIANCE 16 OR 64 SLICE

philips_brilliance_16_Miroslav_largeاسکنر فیلیپس برلیانس ۱۶ برش به دلیل کیفیت تصویر عالی و قیمت مناسب یکی از مدل های پرفروش ماست.

برای داشتن قدرت تصویربرداری، وضوح تصویر و سرعت بیشتر، مدلهای ۶۴ تکه ای انتخاب بهینه ای است که هنگام انجام آزمایشهای پیشرفته قلب و ریه برای انواع مختلف حیوانات و حیوانات خانگی بسیار سومند است.

۳. GE LIGHTSPEED 16 OR 64 SLICE

lightspeed16_largeدستگاه اسکنر CT Lightspeed 16 و ۶۴ یکی دیگر از گزینه های محبوب کلینیک های دامپزشکی است زیرا به کیفیت تصویر بالاتر، دز تابش کم و حداکثر بازده کمک می کند تا بتوانید بیماران بیشتری را در طول روز ببینید.

با ترکیب طیف وسیعی از فناوری های پیشرفته تصویربرداری برای کیفیت برتر، GE Lightspeed 16 در ارائه وضوح ۲D و ۳D بسیار عالی است.

۴. SIEMENS EMOTION 16 SLICE

زیمنس همیشه راه را برای ابتکار نوآوری در CT اسکنر در نظر گرفته است و Siemens Emotion 16 برشی، تصویربرداری با کیفیت بالا را با کاهش چشمگیر هزینه های چرخه زندگی در مقایسه با سایر مدل های هم کلاس خود ارائه می دهد.

علاوه بر این Emotion 16 دارای دیافراگم سوراخ ۷۰ سانتی متری، مناسب برای حیوانات بزرگتر، میدان اسکن ۵۰ سانتی متر و یک میز بیمار است که می تواند بیماران را تا ۴۴۰ پوند نگه دارد.

حین تصویربرداری، ۱۶ Emotion می تواند تصاویر را با سرعت ۱۶ تصویر در ثانیه بازسازی کند.

اگر به دنبال سی تی اسکن بهینه شده برای نیازها و بودجه کلینیک دامپزشکی خود هستید هم با ما در تماس باشید.

 

منبع: وب سایت prizmedimaging

 

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟