به مارکوپکس خوش آمدید

زیرساخت های مورد نیاز برای بهینه سازی فرآیند تصویربرداری و رادیولوژی یک بیمارستان

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بروزرسانی تنظیمات ذخیره سازی به سازمان‌های بهداشتی کمک می کند تا زیرساخت بهتری را برای تصویربرداری پزشکی ایجاد کنند.هر ساله، رادیولوژیست ها در بیمارستان ها و کلینیک های مختلفی در میشیگان، تقریباً ۷۰۰۰۰۰ روش تصویربرداری و مداخله ای را انجام می دهند، و یک گروه پرونده ایجاد می کنند که باید در سازمان ذخیره و به اشتراک گذاشته شود.

اما سال گذشته، پزشکان و محققان از ساختار سازمان، از جمله بیننده موجود در سازمان، عدم وجود یک بایگانی واقعی خنثی برای فروشندگان برای پشتیبانی از نیازهای ذخیره سازی تصویر شرکت و چالش های عملکرد و قابلیت اطمینان که با سیستم موجود بایگانی و ارتباطات وجود دارد، ابراز نارضایتی کردند. علاوه بر این، آنها به دنبال تلفیق چندین سیستم مشاهده در یک پلتفرم واحد بودند.

دکتر الا کازرونی، رئیس موقت رادیولوژی سازمان مستقر در Ann Arbor می گوید: ” تمایل به کاهش سیلوها در عین حال بهبود گردش کار بود.”

او می گوید: “ما از دوره ای بیرون می آییم که فضای ذخیره سازی بسیار تقسیم شده و وابسته به نحوه راه اندازی برخی سیستم ها و نحوه جستجو PACS برای ذخیره سازی، به سبک قدیمی و باستانی بود. هدف ما جمع آوری تصویربرداری از بخشهای مختلف سیستم بهداشتی – سونوگرافی، قلب، چشم پزشکی، آسیب شناسی دیجیتال بود – تا تیم های ارائه دهنده در صورت نیاز، به آنچه نیاز دارند به راحتی دسترسی پیدا کنند.”

مدیران بخش رادیولوژی با این بازخورد تصمیم گرفتند که زمان اصلاح اساسی PACS و همچنین زیرساخت های ذخیره سازی پشتیبانی از فناوری فرا رسیده است. احساس فراگیر؟ ثبات بیشتر حیاتی بود. کن باکوالتر، مدیر ارشد اطلاعات پزشکی، می گوید: “پاسخ کلی این بود: ما می خواهیم آن یکسره کار کند و می خواهیم خیلی سریعتر کار کند. “

به همین منظور، سازمان زیرساخت های ذخیره سازی PACS خود را جایگزین کرد و در پاییز سال گذشته به یک Dell EMC Isilon تمام-فلش منتقل شد، که حافظه پنهان را از ۱۰۰ ترابایت به ۳۰۰ ترابایت افزایش داد. این شرکت قصد دارد به زودی PACS خود را نیز جایگزین کند.

باک والتر می گوید:”یک حافظه پنهان بزرگتر ما را قادر می سازد تصاویر بیشتری را در بازیابی کوتاه مدت ذخیره کنیم و به ما امکان می دهد تصاویر مقایسه ای قدیمی تر را از بایگانی های نوار بازیابی و بازسازی کنیم. تأثیر آن خالص عملکرد سریعتر سیستم است، به ویژه برای تصاویر اخیراً به دست آمده.”

ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به سرعت نیاز دارند

دون دنیسون، مشاور انفورماتیک تصویربرداری پزشکی، می گوید تمایل برای گردآوردن بخشهای مختلف رادیولوژی در یک دید واحد، روند اصلی تصمیم گیری PACS امروز است.

وی می گوید: “هر بیمارستان PACS خاص خود را دارد و بخشهای مختلف ممکن است PACS مختلفی را حفظ کنند. این برای پزشکانی که می خواهند از همه جا به همه آزمایشات و تصاویر بیمار دسترسی داشته باشند بسیار گیج کننده است.”

ماجرای انتقال Riverside Healthcare به یک PACS جدید در سه سال پیش نیز محرک مشابهی داشته است. کایل هانسن، مدیرخدمات اطلاعاتی سازمان، مستقر در کانکاکی ایالت ایلنا، می گوید حساب تعداد دفعات مراجعه متخصصان و سایر پزشکان به وی برای درخواست های دسترسی را از دست داده است.

او می گوید بسیاری از پزشکان گزارش داده اند که با کلیک بر روی یک پرونده رادیولوژی آن را در حال آپلود قرارداده اند و میز خود را ترک کرده اند تا قهوه ای بنوشند. در زمان برگشت متوجه شده اند که تصویر هنوز بارگذاری نشده است. وی می گوید: “ممکن است دو دقیقه طول بکشد تا یک تصویر آماده شود.”

برای همگام سازی با بایگانی در حال رشد سازمان و همچنین اندازه پرونده های بزرگتر برای تصاویر، Riverside حافظه HPE 3PAR StoreServ 8450 تمام فلش را نصب کرده تا PACS فعال و HPE 3PAR StoreServ 8200 خود را برای پرونده های قدیمی تر اجرا کند. این برنامه قصد دارد امسال ۶۰ ترابایت فضای ذخیره سازی به ۳PAR StoreServ 8450 و ۱۶ ترابایت فضای دیسک به سرور بایگانی آن اضافه کند. تراویس هیل، مدیر سیستم ها و مرکز داده، می گوید Riverside همچنین از مجازی سازی به عنوان راهی برای برنامه ریزی برای پیشرفت در آینده، بهره می برد.

هیل می گوید: “ما از دنیای فیزیکی به فضای مجازی رفتیم. ما سرورهای مجازی خود را زودتر از موعد ساخته ایم، که به ما اجازه می دهد داده ها را در سراسر گروه ها کپی کنیم.”

علاوه بر این تلاش ها، سیستم بهداشتی از اهرم EHR خود برای دستیابی بهتر به PACS سنتی خود استفاده کرده است، که به پزشکان امکان می دهد منبع تصویری بهتری از سلامتی بیمار داشته باشند.

به دلیل همه این تغییرات، پزشکان و رادیولوژیست ها دسترسی فوری به تصاویر رادیولوژی را دارند. هیل می گوید “حتی پرونده های ذخیره شده در بایگانی نیز با سرعت بیشتری بازیابی می شوند، سرعت مراقبت از بیمار را افزایش می دهند و رضایت مراقب را بهبود می بخشند.” میشیگان نیز نتایج مشابهی را مشاهده کرده است. باکوالتر می گوید “با اضافه شدن فضای ذخیره سازی جدید، حداکثر سرعت معیار PACS سیستم بهداشتی تقریباً یکسان است، اما بدترین عملکرد “از مقادیر و مدل های پیشین بهتر” است.

او می گوید: “کاربران به ما می گویند PACS بهتر کار می کند و پایدارتر است.”

دسترسی فوری به معنای دسترسی راحت تر به تصاویر بیمار است

بیمارستان تحقیقات کودکان St. Jude در ممفیس، یک مثال خوب دیگر از آنچه ممکن است در صورت وجود ذخیره و پردازش کافی قدرت اتفاق بیفتد، به طوری که همه تصاویر و داده ها در یک مخزن واحد قرار بگیرد، ارائه می دهد.

این سازمان سالانه تقریباً ۷۵۰۰ کودک بیمار جدی را معالجه می کند و تصاویر در سیستم PACS آن برای هر آزمایش رادیولوژی که بیمارستان از اوایل دهه ۱۹۹۰ انجام داده است، در دسترس است. برد وودال، هماهنگ کننده سیستم های تصویربرداری تشخیصی در بیمارستان، می گوید این بدان معنی است که رشد فضا و حافظه برای دسترسی فوری به پرونده ها ضروری است.

وودال می گوید: “این داده ها و تصاویر زیادی است. تعداد معدودی از بیماران اصلا در St. Jude شروع به معالجه می کنند، به این معنی است که احتمالاً ۹۵ درصد بیماران ما اطلاعات مربوط به تصویربرداری خود را از خارج از بیمارستان با خود به همراه می آورند. ما این اطلاعات را نیز در سیستم PACS در اختیار پزشکان قرار می دهیم، در حالی که سازمان های دیگر فضای ذخیره سازی خود را بایگانی می کنند و فقط در صورت نیاز آن را به صورت آنلاین می آورند. St. Jude همه چیز را به صورت آنلاین حفظ می کند. این امر به ما امکان دسترسی فوری به تصاویر و توانایی اشتراک گذاری آن تصاویر را می دهد.”

این امر مهم است، به ویژه در St. Jude، جایی که تصاویر قدیمی بینشی را که اغلب برای اهداف تحقیق ضروری است، فراهم می کند. با نگاهی به آینده، دکتر کازرونی از میشیگان و نانسی فاستر مدیر امور تصویربرداری مرکز St. Jude معتقدند که این ادغام همراه با نوآوری، به بهبود تصویربرداری پزشکی و وضعیت مراقبت از بیمار بسیار کمک می کند.

کازرونی می گوید: “به طور فزاینده ای، استفاده از راه حل های جدید مانند هوش مصنوعی در ذهن همه است. ما تقریباً هر روز شاهد تحقیقات جدید و مسیرهای جدیدی هستیم که به ایجاد یک روش بهتر کمک می کند. این توانایی رادیولوژیست را برای انجام کار بهتر افزایش می دهد. “

به عنوان مثال، او می گوید اگر ۱۰ تصویر در انتظار خواندن توسط یک رادیولوژیست باشد، هوش مصنوعی(AI) می تواند به علامت گذاری و مشخص کردن اسکن های فوری کمک کند و آنها را به بالای لیست برساند.

کازرونی می گوید: “این به ما کمک می کند تا لیست خواندن و اولویت های خود را دوباره سازماندهی کنیم تا بتوانیم تفسیر درست را در زمان مناسب ارائه دهیم.”

فاستر اضافه می کند که زیرساخت های تلفیقی که از جدیدترین فناوری و PACS بهره می برد، مراقبت از بیماران را آسان تر می کند.

وی می گوید: “تا پیش از این روال کار به این صورت بود که رادیولوژیست می بایست از جای خود بلند شده و به یک فضای کاری کاملاً متفاوت رفته تا انواع خاصی از تصاویر را بخواند. هنگامی که همه برنامه ها و تصاویر شما یکپارچه هستند و تا آنجا که ممکن است اتوماسیون داشته باشید، این کمک بزرگی در بهبود مراقبت از بیمار خواهد بود.”

منبع: healthtechmagazine.net

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟