به مارکوپکس خوش آمدید

از کنفرانس مجازی RSNA چه انتظاراتی می رود؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

در دنیای رادیولوژی، رفتن پاییز و آمدن عید شکرگزاری یادآور آن است که نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی (RSNA) در همین نزدیکیست!

هرچند امسال شرایط متفاوت خواهد بود و مانند سایر کنفرانس های قبلی ، RSNA 2020 نیز مجازی برگزار می شود. درحالی که سال‌های قبل، افراد برای سال پرتحرک و فعالی دیگر در شیکاگو برنامه ریزی می کرده ، امسال به نظر می رسد که نمی دانند که چه کنند! تجربه این نمایشگاه چقدر متفاوت خواهد بود؟ آیا در این قالب جدید میتوان به اهدافی یکسان در مورد ارزیابی و دسترسی به فروشندگان دست یافت؟ آیا فرصتی برای شبکه های اجتماعی وجود خواهد داشت؟

درحالیکه نوآوری ها در دنیای تصویربرداری همچنان درحال رشد بوده (نرخ رشد ترکیبی سالیانه ۵.۸% و رسیدن به ۵۳میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶) ، که عمدتا ناشی از افزایش نیاز درمانی جامعه رو به پیری و ادامه استفاده از هوش مصنوعی (AI) است، اما علاقه برای حضور در رویدادهای برجسته آخرین و بزرگترین نوآوری ها در این صنعت رو به کمرنگ شدن است.

ما با همکاری Imaging Technology News بازخورد بیش از ۱۰۰ متخصص تصویربرداری تشخیصی از جمله مدیران درمانی ، متخصصان رادیولوژی و IT ، تکنسین ها ، پزشکان و فروشندگان صنعت پزشکی را در مورد چشم انداز این قالب جدید ، خواه می خواهند حضور داشته باشند و اگر چنین است ، تمایل دارند که چه چیزی از آن کسب کنند ، را جمع آوری کردیم. نتایج بدین شرح است:

چه کسانی در RSNA 2020 شرکت می کنند؟

امسال شامل مشارکت گسترده ای از جانب فروشندگان(۳۸%) ، به دنبال آن سازمان های ارائه ی خدمات شامل نظام های سلامت/HIE ها/IDN ها (۱۷%) ، بیمارستان های مستقل (۱۳%) ، گروه های پزشکی (۱۰%) و درصد کمی از مراکز تصویربرداری سرپایی (۵%) و شبکه های رادیولوژی از راه دور (۱%) ، می شود. این توزیع همانند سال گذشته است.

کنفرانس مجازی RSNA
اکثر شرکت کنندگان ، حاضران خط مقدم از جمله رادیولوژیست های تجربی (۲۲%) و تکنسین ها (۱۵%) هستند که نشانگر اهمیت تجربه ی این “سنگرها” و میزان نفوذ این گروه های ذینفع در تشکیلات خود است.

نمایندگان در سطوح رهبری شامل مدیر عاملان (۷%) ، مدیران گروه های بالینی (۵%) و متخصصان IT (5%) می شود. جالب اینجاست که هیچ نماینده ای از دیگر نقش های مدیریت اجرایی از جمله CIO ها ، CMO ها و CMIO ها شرکت نکرده که می تواند نشان دهنده ی کاهش انتظارات ، تغییر اولویت های مربوطه به دلیل پاندمی و محدودیت های زمانی باشد.

کنفرانس مجازی RSNA چه چیزی باعث تصمیم بر شرکت کردن می شود؟

۷۳% از پاسخ دهنگان به نظرسنجی ، اظهار داشتند که در سال های گذشته (یا سالانه یا گاه گاه) به طور نیمه منظم در کنفرانس RSNA شرکت می کرده اند.

شکل 1 : چندبار در گذشته در RSNA شرکت کرده اید؟
شکل ۱ : چندبار در گذشته در RSNA شرکت کرده اید؟

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان از هر دو گروه اظهار داشتند که پاندمی به میزان قابل توجهی در تصمیم آن ها برای حضور در کنفرانس با ۲۲% و ۳۸% (به ترتیب سالانه و گاه گاه) تاثیر گذاشته و این نشان می دهد که قصد حضور در رویداد مجازی امسال را ندارند.

از کسانی که سالانه شرکت کرده ، ۵۸% فروشندگان صنایع پزشکی بوده ، در حالیکه اکثریت آنهایی (۶۵%) که گه گاه شرکت کرده ، نظام های سلامت/HIE ها ، بیمارستان های مستقل و مراکز تصویربرداری سرپایی بودند. این نشان می دهد که اگرچه فروشندگان محصولات پزشکی همچنان متعهد به شرکت در این کفرانس هستند ، اما ارائه دهندگان خدمات بهداشتی به اندازه ی کافی نسبت به قالب جدید و به اینکه آیا ارزش و تجربه ای همانند رویدادهای گذشته را دارد یا خیر ، متقاعد نشده اند.

در حقیقت ، در همه پاسخ دهندگان دلایل قاطع بر این بود که شیوه مجازی به اندازه کافی نمی تواند جایگزین تجربه حضور خود شخص (۷۹%) ، متعاقب آن فقدان فرصت های شبکه های اجتماعی (۲۹%) و مشاهده ارزش های سرمایه گذاری (۲۵%) شود.

شکل 2: چرا تصمیم گرفتید که در رویداد امسال شرکت نکنید؟
شکل ۲: چرا تصمیم گرفتید که در رویداد امسال شرکت نکنید؟

۷۰ درصد از کسانی که قصد حضور داشته ، اظهار داشتند که از رویداد امسال به نسبت نمایشگاه های سال های قبل ، انتظارات و اهداف کمتری داشته (۶۳%) و یا اینکه رویکرد خود را به کلی تغییر داده اند (۷%) زیرا انتظارات از سالن نمایشگاه به طور قابل توجهی کاسته شده و افراد تمایل دارند وقت خود را درحالیکه در حالت عادی ، خارج از ساعات جلسات به پیاده روی در سالن نمایشگاه سپری کرده ، صرف انجام امور روزمره خود کنند.

شکل 3: شیوه ی مجازی چقدر میزان انتظارات شما از اهداف نمایشگاه را کاسته است؟
شکل ۳: شیوه ی مجازی چقدر میزان انتظارات شما از اهداف نمایشگاه را کاسته است؟

شرکت ها ، حضور در جلسات و جمع آوری اعتبارات CME را به عنوان محرک اصلی خود در مقایسه با سال های گذشته برای شرکت در این نمایشگاه عنوان کرده و ۷۹% درصد از شرکت های ارائه دهنده خدمات بهداشتی ، تمایل بر حضور در این رویداد را نشان داده اند.

علیرغم انتظارات کاهش یافته ، ۶۸% از ارائه دهندگان خدمات درمانی که در این رویداد شرکت کرده ، قصد بازدید از نمایشگاه فنی را دارند هرچند که بیش از نیمی از آنها (۵۸%) معتقدند شناسایی فروشندگان دارای بهترین و مناسب ترین خدمات ، به نسبت رویدادی با حضور خود شخص ، دشوارتر خواهد بود.

شکل 4: آیا شما قصد بر رفتن به نمایشگاه فنی را دارید؟
شکل ۴: آیا شما قصد بر رفتن به نمایشگاه فنی را دارید؟

ترندهای برتر در کنفرانس RSNA 2020 چه خواهند بود؟

ما توانستیم با جمع آوری پاسخ سوالات مرتبط به موضوعات آموزش مداوم (CE) ، برنامه های خرید از نمایشگاه فنی و اینکه شرکت کنندگان مشتاق به دیدن چه نوآوری ها و فناوری های جدید و برنامه هایی مرتبط به آن بوده ، پنج ترند اصلی را برای RSNA 2020 مشخص کنیم (که در بخش های بعدی به آنها خواهیم پرداخت):

  • هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) توانسته از شکاف عبور کنند.
  • رضایتمندی ارائه دهندگان خدمات ، مسئله ای رو به رشد است.
  • با وجود این اوقات نگران کننده ، خرید همچنان فراوان به نظر می رسد.
  • امسال افراد کمتری خواهان میزبانی ابری هستند.
  • چه چیزی در این لیست قرار نگرفته؟

ترند شماره ۱: هوش مصنوعی(AI) و یادگیری ماشین (ML) توانسته از شکاف عبور کنند

بار دیگر  هوش مصنوعی(AI) و یادگیری ماشین (ML) محبوب ترین موضوعات در میان هر دو گروه حاضر در نمایشگاه فنی و جلسات علمی بود. آنچه امسال متفاوت است این است که ۴۸% از شرکت کنندگان اظهار داشتند که امسال برای خرید این خدمات آمده اند – که این نشان دهنده ی افزایش فاحشی نسبت به سال های گذشته که هوش مصنوعی(AI) و یادگیری ماشین (ML) بیشتر تمرکز علمی داشتند ، می باشد.

درحالیکه در سال های گذشته سهم هوش مصنوعی(AI) بیشتر بر روی بهبود گردش کار و نمرات رضایتمندی بوده ، امسال این سهم بسیار گسترده تر شده است – که در انواع سازمان های ارائه دهنده ی خدمات درمانی به موارد استفاده در تجزیه و تحلیل ، تشخیص و کیفیت موارد استفاده شده ، گسترش یافته و نشان می دهد که از شکاف مراحل اولیه ی تطبیق به استفاده به عنوان برنامه ی اصلی عبور کرده است.

ترند شماره ۲: رضایتمندی ارائه دهندگان خدمات، مسئله ای رو به رشد است

درحالی که فرسودگی شغلی و میزان رضایتمندی ارائه دهندگان خدمات یکی از موضوعات مهم در سالیان گذشته بوده ، اما امسال به دلیل تاثیر پاندمی بر ظرفیت نظام سلامت و راندمان گردش کار، امسال نقش برجسته تری یافته است.

به طور خاص ، تمرکز اصلی حضور در جلسه ی آموزش مداوم ، یادگیری نحوه ی بهینه سازی مجدد گردش کار بالینی برای تامین تقاضاهای تغییریافته به دلیل شیوع COVID-19 از نظام های سلامتی بوده ، فناوری های نوظهور (روش های تصویربرداری ، تکنیک ها و برنامه های هوش مصنوعی) می توانند به طور موثرتری به تشخیص و پیگیری بیماران COVID-19 کمک کرده و از بار ارائه دهندگان امور تصویربرداری کاسته و خدماتی برای پرداختن به کاهش روحیه ی کارکنان و اعتماد به نفس بیماران در میان جمعیت سیل آسای اتاق های اورژانس ، واحد های بستری و اتاق های ICU ، ارائه دهد.

ترند شماره ۳: با وجود این اوقات نگران کننده ، خرید همچنان فراوان به نظر می رسد

حتی با وجود اینکه اعمال قرنطینه به بسیاری از مراکز تصویربرداری آسیب زده ، اما با این وجود به نظر می رسد که بودجه هایی برای تهیه ی فناوری های جدید به این موضوع اختصاص داده شده اند.

بار دیگر شیوه های تصویربرداری جزو موارد مورد علاقه درمیان خریداران حاضر در RSNA بوده ، به طوری که ۴۳% از شرکت کنندگان خاطر نشان کرده که به قصد خرید روش های جدید ، خرید می کنند. به طور ثابت ۱۹% و ۲۳% از خریدها ، جایگزین های PACS (بایگانی عکس و سیستم ارتباطی) و سیستم عامل های تصویربرداری سازمانی خواهند بود.

علاقه به سیستم های قلبی عروقی (CVIS) در چنین رویدادی که به طور سنتی متمرکز بر رادیولوژی بوده ، در مقایسه با سال های گذشته رو به افزایش بوده ، بیشتر به این دلیل که موقعیت قلب و عروق طوریست که به عنوان یک مرکز درآمد برای اکثر بیمارستان ها محسوب و منجر به ادغام فزاینده ی فن آوری های رادیولوژی و تصویربرداری قلب و عروق در جامعه ی فروشندگان صنعت طب شده است.

شاید مهمترین تغییر دررفتار خریداران در نمایشگاه امسال ، تغییر از علاقه به قصد به هنگام خرید هوش مصنوعی باشد ، به طوری که ۴۲% از خریداران به دنبال چنین محصولاتی هستند. همچنین دستگاه های نمونه برداری و وسایل قابل حمل نیز جذاب شده ، زیرا ۲۰% از شرکت کنندگان تمایل به اضافه کردن این تجهیزات به تشکیلات تصویربرداری خود را نشان داده اند.

ترند شماره ۴: امسال افراد کمتری خواهان میزبانی ابری هستند

به طور غیرمنتظره ای ، خدماتی که به صورت ابری میزبانی می شوند با عدم علاقه ی خریداران مواجه شده ، طوری که تنها در فهرست خرید ۱۳% از شرکت کنندگان مشاهده شده و در لیست های موضوعات مربوط به آموزش مداوم و یا نوآوری های جالب و جدید اصلا حضور نداشت. این یک نتیجه ی غافلگیرکننده بوده ، زیرا فشاری مداوم بر سازمان های ارائه دهنده ی خدمات درمانی برای عملیاتی کردن بودجه و کاهش هزینه ها نهاده ، و از درنگی طولانی مدت در مورد امکانات فنی ، عملیاتی یا اقتصادی زیر ساخت ها ، سیستم ها و داده های تحت مدیریت فروشنده ها به طور کلی جلوگیری می کند.

فناوری Cloud یا ابری در بسیاری از صنایع دیگر به یک مدل داده ی استاندارد تبدیل شده و مزایای متعددی از جمله کاهش پیچیدگی عملیاتی و هزینه و بهبود ظرفیت و امنیت را ارائه می دهد. در چند سال گذشته ، بسیار از فروشندگان سرمایه گذاری قابل توجهی برای توسعه ی خدمات میزبانی شده به صورت ابری و سرویس های مدیریتی خود انجام داده و اکنون می توانند از مدل هایی که عملکرد و قابلیت اطمینان مشابه به مدل های قبلی دارند ، به طور کامل میزبانی کنند.

عدم وجود علاقه در امسال می تواند به دلیل کاهش بودجه ی عملیاتی بوده که برخی اوقات با قیمت های بالا در ارتباط با خدمات تحت مدیریت فروشنده همسو نیستند. با این حال ، این می تواند نشان دهنده ی افزایش خطر گریزی و تمایل به ایجاد حفاظ در برابر اختلالات بعدی در پی COVID-19 نیز باشد.

ترند شماره ۵: چه چیزی در این لیست قرار نگرفته؟

یکی از موضوعاتی که در این نظرسنجی مورد توجه واقع نشد ، علم تجزیه و تحلیل بود. مشخص نیست که آیا عدم پاسخ به این مسئله مربوط به چهارچوب نظرسنجی بوده یا اینکه واقعا میزان علاقه به چنین موضوعی کم است. فضای رادیولوژی همچنان در مواردی چون طراحی ، استقرار و یکپارچه سازی خدماتی که شاخص های اصلی عملکرد (KPI ها) مربوط به نتایج بالینی ، جراحی ها ، بازده گردش کار و عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری را اندازه گیری و نظارت می کنند ، درحال بالغ شدن است. همچنان پیشرفت هایی در رابطه با خدمات ارائه شده توسط فروشندگان و همچنین پیشنهادات اشخاص ثالث ، بدون وجود فروشنده ، حاصل شده است.

به اشتراک گذاری تصاویر عکس برداری شده ، به وضوح در ذهن شرکت کنندگان وجود نداشته که این امر ممکن است به دلیل اجرای مداوم این خدمات در طی چند سال گذشته باشد. فروشندگان برتر نیز در این راستا همچنان به رشد و گسترش قابلیت های سیستم عاملی و یکپارچه سازی خود ادامه داده درحالی که بسیاری از سازمان های ارائه دهنده ی خدمات درمانی همچنان به طور همزمان با چندین سیستم عامل اشتراک گذاری و همچنین روش های اشتراک گذاری دست و پنجه نرم می کنند. در همین راستا به نظر می رسد استفاده از صنعت در اشتراک گذاری تصاویر همچنان در پشت منحنی بلوغ قرار داشته و ممکن است شاخص های این نظرسنجی ، منعکس کننده ی مباحث مورد علاقه ی شرکت کنندگان نباشد.

نتیجه گیری

بی شک کنفرانس RSNA امسال ، تجربه ای متفاوت خواهد بود. نه تنها تعداد افرادی که در آن حضور یافته کمتر شده بلکه کسانی هم که قصد شرکت در آن را داشته با انتظارات و توقعات کمتری حاضر می شوند.

آموزش مداوم و جلسات علمی ، اولویت اصلی ارائه دهندگان خدمات درمانی خواهد بود و به احتمال زیاد با این مدل مجازی مشکلی نخواهند داشت. در واقع ممکن است که این جنبه از نمایشگاه به واسطه ی امکان ضبط و ارسال جلسات در صورت تقاضا ، بهبود یافته زیرا به شرکت کنندگان این اجازه را می دهد که از تداخل برنامه ها جلوگیری کرده و به موضوعات مورد علاقه ی خود بپردازند.

هرچند برای نمایشگاه فنی باید دید آیا تجربه ای مثبت و ارزشمند برای هردو گروه خریدار و فروشنده به دست می آید یا خیر. در این زمینه ، توقعات شرکت کنندگان از تمام گروه ها ، بسیار پایین بوده و دیدن روش های جدید و خلاقانه ی فروشندگان برای ایجاد آگاهی در مورد خدمات خود ، به نمایش گذاری های موثر و تقویت فروش برای سال ۲۰۲۱ ، جالب خواهد بود.

از دیدگاه نوآوری ، افزایش نیاز به بیشتر شدن ظرفیت خدمات تصویربرداری ، بهره وری از گردش کار و اطمینان از ایمنی کارکنان و بیماران در دوران پاندمی موجب افزایش تاکید بر هوش مصنوعی ، دستگاه های مراقبتی با قابلیت کنترل از راه دور و ابتکارات متمرکز بر کاهش فرسودگی شغلی و بهبود تجربه ی ارائه دهندگان خدمات ، شده است. این وضعیت به احتمال زیاد تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته اما زمان استفاده از این برنامه ها و تولیدات بسیار طولانی تر خواهد بود.

منبع : itnonline.com

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟