به مارکوپکس خوش آمدید

چگونه COVID-19 افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار می دهد؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

باتوجه به پخش شدن ویروس ، مقدار مرگ و میر نیز درحال افزایش است اما ما انتظار داریم با پیشرفت در تشخیص و درمان ، نرخ مرگ تعداد افرادی که بر اثر ویروس فوت می کنند کاهش یابد.

آیا احتمال ابتلا به COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است؟

هنوز اطلاعات کافی بر اینکه نشان دهد آیا افراد دیابتی ، بیشتر از افراد معمولی به COVID-19 مبتلا می شوند ، وجود ندارد. مشکلی که افراد دیابتی با آن رو به رو می شوند ، نه شانس بیشتر ابتلا به ویروس بلکه احتمالا عوارضی بدتر داشتن است. همچنین اگر فردی مشکلات سلامتی بیشتری داشته باشد (به عنوان مثال ، دیابت همراه با بیماری قلبی) ، بر خطر اینکه به عوارض جدی COVID-19 دچار شده ، افزوده می شود. افراد مسن نیز در صورت ابتلا به ویروس ، بیشتر در معرض خطر این عوارض هستند.

آیا احتمال ابتلا به عوارض جدی COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است؟

احتمال ابتلا به عوارض جدی ویروس کرونا COVID-19 در افراد دیابتی بیشتر است. درکل ، افراد دیابتی در صورت ابتلا به هرگونه ویروسی ، عوارضی جدی تر خواهند داشت.

اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده باشد ، احتمال اینکه هنگام ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 خیلی بیمار شوید ، کمتر است. داشتن بیماری قلبی یا سایر بیماری ها علاوه بر دیابت ، می تواند مانند سایر عفونت های ویروسی ، احتمال بیماری ای جدی ناشی از کرونا را بیشتر کند ، چرا که وجود بیش از یک بیماری ، مبارزه با عفونت را برای بدن دشوار می کند.

همچنین عفوت های ویروسی ، می توانند در افراد مبتلا به دیابت ، باعث افزایش التهاب یا تورم داخلی شوند. مقدار قند خون بالا نیز می تواند باعث این امر شده و التهاب ایجاد شده منجر به عوارض شدیدتری می شود.

آیا خطرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و ۲ متفاوت است؟

به گزارش منتشر شده از CDC افراد در هر سنی که دارای شرایط پزشکی خاص ، از جمله دیابت نوع ۲ بوده ، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری ای شدید از ویروس کرونا COVID-19 هستند.

افراد با دیابت نوع ۱ یا دیابت بارداری در معرض خطر بیشتر ابتلا به بیماری شدید COVID-19 هستند. چون COVID-19 بیماری ای جدید می باشد ، ما هنوز به آن اندازه که مد نظرمان است نمی دانیم شرایط پزشکی خاص ، احتمال ابتلا به بیماری ای شدید از COVID-19 را افزایش می دهد.

لازم به یادآوری است که افراد مبتلا به هر دو نوع دیابت ، می توانند از نظر سن ، عوارضی که به آنها دچار شده و چقدر توانسته تا دیابت خود را کنترل کنند ، متفاوت باشند. افرادی که قبلا دچار مشکلات سلامتی مربوط به دیابت شده اند ، در صورت ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 ، به نسبت افراد دیابتی سالم و با صرف نظر از نوع دیابتشان ، احتمال دارد که علائم بدتری داشته باشند.

آیا لازم است که نگران DKA (کتواسیدوز دیابت) باشم؟

هنگام ابتلا به عفونت ویروسی ، افراد با افزایش خطر کتواسیدوز دیابتی (DKA) مواجه می شوند ، چیزی که معمولا افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ تجربه می کنند.

ممکن است DKA مدیریت مصرف مایعات و سطح الکترولیت را برای شما چالش زا کند ، چیزی که در کنترل سِپسیس(sepsis) اهمیت دارد. سپسیس و شوک سپتیک از عوارض جدی تری بوده که برخی افراد مبتلا به COVID-19 آن را تجربه کرده اند.

آیا COVID-19 باعث بروز دیابت می شود؟

هنوز شواهدی دال بر اینکه آیا کرونا  COVID-19 باعث شروع دیابت می شود یا خیر ، وجود ندارد.

آیا COVID-19 با آنفلوآنزای فصلی تفاوت دارد؟

ثابته شده که COVID-19 نسبت به آنفلوآنزای فصلی ، در همه افراد ، به خصوص افراد مبتلا به دیابت ، بیماری جدی تری می باشد. تمام اقدامات احتیاطی استاندارد جلوگیری از عفونت که به طور گسترده گزارش شده ، به هنگام مواجهه با این ویروس ، حتی از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

مانند همیشه ، افراد دیابتی امسال نیز باید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند ، اگرچه مهم است بدانید که واکسن آنفلوآنزا از شما در برابر ویروس کرونا COVID-19 محافظت نمی کند.

علائم و نشانه های هشداردهنده ای که باید مراقب آنها باشم ، چیست؟

افراد دیابتی ، طیف وسیعی از علائم ، از علائم خفیف گرفته تا بیماری شدید را گزارش کرده اند. علائم ممکن است ۲-۱۴ روز بعد از در معرض قرارگیری ویروس ظاهر شوند. به علائم بالقوه  ویروس کروناCOVID-19 توجه کنید که شامل:

  • تب یا لرز
  • سرفه
  • تنفس کوتاه یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • درد بدن یا ماهیچه
  • سردرد
  • از دست دادن بویایی یا چشایی
  • گلودرد
  • احتقان یا آبریزش بینی
  • تهوع یا استفراغ
  • اسهال

اگر احساس کردین دچار علائم COVID-19 شده اید ، چه باید بکنید؟

اگر احساس می کنید که علائم در شما پدیدار شده ، با پزشک خود تماس بگیرید.

چه زمانی باید تماس گرفت:

  • مقدار قند خون خود را در دسترس داشته باشید
  • مقدار کتون خود را در دسترس داشته باشید
  • مصرف مایعات خود را پیگیری کرده (می توانید از بطری آب ۱ لیتری استفاده کنید.) و گزارش دهید
  • علائم خود را به وضوح بیان کنید (به عنوان مثال: آیا حالت تهوع دارید؟ آیا فقط گرفتگی بینی دارید؟)

علائم هشداردهنده اورژانسی کدامند و در صورت تجربه آنها چه باید کرد؟

اگر دچار علائم هشداردهنده اورژانسی COVID-19 شده اید ، فورا مراقبت های پزشکی دریافت کنید. این علائم شامل:

  • مشکل در تنفس یا نفس های کوتاه
  • فشار یا درد مداوم در سینه
  • سردرگمی
  • ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن
  • لب ها یا صورت متمایل به آبی

برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا( COVID-19 ) در خانه چه باید کرد؟

برای افراد دارای بیماری زمینه ای ، از جمله دیابت ، اعضای سالم خانواده باید گام هایی را برداشته گویی خطری جدی برای آنها محسوب می شوند. به عنوان مثال ، آنها باید اطمینان حاصل کنند که:

  • هر وقت که می خواستند از خانه خارج شده ، دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانند.
  • دستان خود را به طور مرتب ، به خصوص قبل از غذا دادن یا مراقبت از فرد آسیب پذیر ، بشویند.
  • از افرادی که در خانه آنها زندگی نمی کنند ، حداقل ۲ متر فاصله بگیرند.
  • اگر نتیجه تست کرونا COVID-19 یکی از افراد خانواده مثبت شد ، چه باید کرد؟

اگر یکی از افراد خانواده بیمار است ، در صورت امکان اتاق اختصاصی برای او در نظر گرفته و درها را نیز ببندید. تنها یک نفر از اعضای خانواده از او پرستاری کرده و مراقبت های ویژه و یا بیشتر را برای اعضای بالا ۶۵ سال یا دارای بیماری زمینه ایخاص در نظر بگیرید.

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟