به مارکوپکس خوش آمدید

پیش دیابت، شانسی برای جلوگیری از دیابت نوع ۲

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

پیش دیابت یک بیماری جدی بوده که درآن قند خون بالاتر از حد طبیعی می باشد ، اما نه به اندازه ای که آن را بتوان به عنوان دیابت نوع ۲ تشخیص داد. پیش دیابت فرد را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ ، بیماری قلبی و سکته ی مغزی قرار می دهد.

چه چیزی باعث پیش دیابت می شود؟

انسولین هورمونیست که توسط لوزالمعده تولید شده و مانند کلیدی برای ورود قند خون به سلول به عنوان انرژی ، عمل می کند. در صورت ابتلا به پیش دیابت ، سلول ها به طور طبیعی به انسولین پاسخ نمی دهند. لوزالمعده انسولین بیشتری تولید کرده تا سلول ها به آن پاسخ دهند. اما در پایان نتوانسته ادامه داده و مقدار قند خون افزایش میابد و شرایط برای ابتلا به پیش دیابت و در آخر دیابت نوع ۲ فراهم می شود.

علائم و نشانه ها

شما میتوانید سالها بدون آنکه متوجه بوده ، مبتلا به پیش دیابت باشید زیرا این بیماری علائم خاصی نداشته و معمولا تا زمانی که بیماری های جدی دیگری چون دیابت نوع ۲ ظهور نکرده اند ، تشخیص داده نشده باقی می ماند. اگر دارای فاکتورهای خطر پیش دیابت می باشید ، ضرورت دارد که با پزشک خود در مورد تست مقدار قند خونتان صحبت کنید. این فاکتورها شامل:

  • اضافه وزن داشته باشید.
  • ۴۵ سال یا بیشتر باشید.
  • یکی از والدین ، خواهر یا برادرتان مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد.
  • مبتلا به دیابت بارداری بوده باشید یا کودکی با بیش از ۴ کیلو وزن به دنیا آورده باشید.
  • مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک باشید.

قوم و نژاد نیز جزو ریسک فاکتورها محسوب می شود : آمریکایی آفریقایی ها ، اسپانیایی/ لاتین تبارها ، سرخپوستان آمریکایی ، ساکنان جزایر اقیانوس آرام و برخی آسیایی آمریکایی ها در معرض خطر بیشتری هستند.

تست قند خون ساده

می توان با انجام یک تست قند خون ساده به ابتلا به پیش دیابت پی برد. با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید این کار را انجام دهید یا خیر ، صحبت کنید.

پیشگیری از دیابت نوع ۲

اگر مبتلا به پیش دیابت بوده ، در صورت داشتن اضافه وزن ، با کم کردن مقدار اندکی از وزن و انجام فعالیت های بدنی منظم می توانید از ابتلا به دیابت نوع ۲ پیشگیری کنید. این مقدار اندک یعنی تقریبا ۵ تا ۷ درصد از کل وزن یا ۴ تا ۶ کیلو از یک فرد ۹۰ کیلویی. فعالیت بدنی منظم نیز یعنی انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی تند یا فعالیتی مشابه در هفته که می شود ۳۰ دقیقه در روز ، پنج روز در هفته.

برنامه ی تغییر سبک زندگی به شما در ایجاد این تغییرات و پایبندی به آنها کمک می کند و شما می توانید خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۵۸% (و اگر بالای ۶۰ سال هستید ، تا ۷۱%) کاهش دهید. نکات برجسته ی آن شامل:

  • کار با یک مربی برای ایجاد تغییرات سبک زندگی واقع بینانه و ماندگار
  • کشف کردن چگونگی سالم خواری و اضافه کردن فعالیت بدنی بیشتر در زندگی روزانه
  • پی بردن به چگونگی کنترل استرس ، باانگیزه ماندن و حل مشکلاتی که ممکن است پیشرفتتان را کُند کنَد.
  • دریافت پشتیبانی از افرادی که اهداف و چالش های مشابه دارند.

از پزشک یا پرستار خود در مورد اینکه آیا برنامه ی ملی پیشگیری از دیابتی که مورد تایید CDC باشد ، در انجمن شما وجود دارد یا خیر . بهترین زمان برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ الان است.

منبع: وب سایت cdc.gov

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟