به مارکوپکس خوش آمدید

ادامه توسعه فناوری ابری در تصویربرداریِ پزشکی اجتناب ناپذیر است.

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

ادامه توسعه فناوری ابری در تصویربرداریِ پزشکی اجتناب ناپذیر است.  پردازش ابری و تکنولوژی ذخیره سازی ابری می‌توانند بازیابی سریع داده، اشتراک داده شبکه و گسترش برنامه را فراهم کنند.

با توجه به عواملی مانند نیازهای پزشکی، سیاست های ملی و کاربردها و بلوغ پردازش ابری، صنعت پزشکی در حال ورود به یک “دوره استفاده از تکنولوژی ابری” است.

نیازهای بیمارستان:

تصویربرداری پزشکی نقش مهمی در تشخیص بیماری به صورت بالینی دارد. با این حال، مشکلات بسیاری در کاربرد خدمات بالینی وجود دارد. به عنوان مثال، نتایج تشخیص بیماری به طور متقابل بررسی نمی‌شوند، رادیوگرافی مکرر برای ارجاع دادن تصاویر و گاهی گرفتن کمک از  دیگر پزشکان خارج از مرکز نیاز است، کمبود داده‌های مربوط به تصاویر قبلی، دشواری اشتراک و استفاده از تصاویر، همه از جمله این مشکلات هستند.

بیماران با مشکلات زیر روبرو هستند:

خدمات پزشکی، دشوار و گاهی پر هزینه هستند. تعداد زیاد معاینات، رادیوگرافی مکرر برای ارجاع دادن تصاویر و گاهی گرفتن کمک از دیگر پزشکان حاذق خارج از مرکز، مشکلات مشاوره  برای  تصویر و دریافت تشخیص با کیفیت.

پزشکان با این مشکلات روبرو هستند:

کار سنگین، ارتباطات دشوار و مواد آموزشی ناکافی. این موارد ایجاب می‌کند که بیمارستان‌ها ارزشِ داده‌های مربوط به تصویر را کشف کرده و سطح پزشکی را بهبود بخشند.

بیمارستان‌های مدرن یک سیستم بایگانی و اشتراک گذاری تصویر (PACS)، سیستم اطلاعاتی کلینیکی (CIS)، سیستم اطلاعاتی بیمارستان (HIS) و پرونده الکترونیکی پزشکی (EMR) ایجاد کرده اند. در این بیمارستان ها، تصاویر پزشکی ۸۰٪ تا ۹۰٪ داده های پزشکی را شامل می شود. با توجه به داده های مشاهدات بهداشتی IDC 2017 ، هر ساله بیش از ۴۵۰ PB داده تصویری در سراسر جهان به دست می‌آید و انتظار می رود در پنج سال آینده مقدار داده ذخیره شده این تصاویر دو برابر شود. فناوری ابری و تکنولوژی ذخیره سازی ابری می توانند بازیابی سریع داده ، اشتراک داده شبکه و گسترش برنامه را فراهم کنند.

منبع: Medical Imaging Cloud Scenario-iLab

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟