به مارکوپکس خوش آمدید

علائم هشدار دهنده سرطان سینه چیست و عکس سینه سرطانی چگونه است؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اگر علائم هشدار دهنده سرطان سینه را دارید بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید. حتی در دوران همه گیری کرونا COVID-19 نیز مراجعه به پزشک را به تاخیر نیندازید. اگر تغییری در سینه و یا ناحیه زیر بغل مشاهده کردید نباید ملاقات با پزشک را به تعویق بیاندازید. کسب اطلاعات در مورد علائم هشدار دهنده سرطان سینه و تفاوت عکس سینه سرطانی با سینه نرمال و سالم می تواند مفید باشد. علائم هشدار دهنده سرطان سینه برای همه بیماران یکسان نیست. شایع ترین علائم شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییر در ظاهر یا حالت سینه
  • تغییر در ظاهر یا حالت نوک سینه
  • ترشح از نوک سینه

اگر هر یک از علائم هشدار دهنده را که شرح داده شده مشاهده کردید و سینه شما به عکس سینه سرطانی که در زیر نشان داده شده شباهت داشت به یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید‌‌‌‌‌‌‌‌. اگر به یک پزشک ثابت مراجعه نمی کنید، یکی از بهترین راهها برای پیدا کردن یک پزشک خوب این است که از اعضای خانواده یا دوست قابل اعتماد بخواهید برای معرفی یک پزشک خوب به شما کمک کند. اگر این گزینه هم قابل انجام نیست، با مرکز پزشکی، درمانگاه یا بیمارستان نزدیک خود تماس بگیرید. اگر بیمه خدمات درمانی دارید معمولا بیمه ها لیستی از مراکز ارائه کننده خدمات که در محدوده شما هستند را دارند.

عکس سینه سرطانی چگونه است؟

علائم هشدار دهنده سرطان را می توانید از روی عکس سینه سرطانی در زیر مشاهده کنید.

​​

برآمدگی یا توده سفت که داخل سینه و یا زیر پوست احساس می شود
برآمدگی یا توده سفت که داخل سینه و یا زیر پوست احساس می شود

تورم، گرم شدن بافت، قرمزی و یا تیره شدن رنگ سینه
                      تورم، گرم شدن بافت، قرمزی و یا تیره شدن
                                              رنگ سینه

تغییر در شکل یا اندازه سینه
                                     تغییر در شکل یا اندازه سینه

کمرنگ شدن یا چروک شدن پوست سینه
                        کمرنگ شدن یا چروک شدن پوست سینه

خارش، پوسته پوسته شدن و جوش روی نوک سینه
           خارش، پوسته پوسته شدن و جوش روی نوک سینه

کشیدگی نوک سینه یا هر قسمت از سینه
                     کشیدگی نوک سینه یا هر قسمت از سینه

در اکثر موارد، این تغییرات که در عکس سینه سرطانی می بینید نشانه سرطان نیست. مثلا درد پستان بیشتر ناشی از توده های خوش خیم سینه هستند و معمولا نشانه سرطان بدخیم سینه نمی باشند، اما تنها راه برای اطمینان از این مساله انجام آزمایشات و معاینات بیشتر است. اگر به نظر می رسد که تغییر ات سینه مربوط به سرطان است، بهتر است آن را در مراحل اولیه، وقتی احتمال درمان و زنده ماندن بیشتر است، پیدا کنید.

برآمدگی ها در بافت سینه

بسیاری از خانم ها معمولا در سینه هایشان وجود برآمدگی یا توده را احساس میکنند. اما بهتر است بدانید بافت سینه به طور طبیعی دارای برآمدگی هایی است. برخی از زنان نسبت به سایرین برآمدگی های بیشتری دارند. در اکثر موارد، این برآمدگی ها باعث نگرانی نیستند.

اگر این برآمدگی ها در تمام قسمت های هر دو سینه به طور یکسان احساس شوند، احتمالاً آنها جزئی از بافت نرمال سینه هستند. همانطور که در عکس سینه سرطانی نشان داده شد، برآمدگی هایی که سخت تر یا متفاوت از بقیه بافت سینه یا سینه دیگر هستند یا فکر می کنید آنها را قبلا احساس نکردید و جدید هستند باید بررسی شوند. این نوع توده ها ممکن است نشانه ای از سرطان سینه یا یک بیماری خوش خیم سینه (مانند کیست یا فیبرو آدنوما ) باشد. در صورتیکه موارد زیر را مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید :

  • یک توده جدید (یا هر تغییری) پیدا کنید که نسبت به بقیه سینه متفاوت است تفاوت دارد
  • یک توده جدید (یا هر تغییری) پیدا کنید که در مقایسه با سینه دیگر شما متفاوت است
  • چیزی را در سینه خود احساس کنید که متفاوت است از آنچه که قبلاً احساس کرده بودید
  • اگر در گذشته توده خوش خیم داشته اید، فرض نکنید که توده جدید نیز خوش خیم است. توده جدید ممکن است سرطان سینه نباشد، اما بهتر است در مورد آن مطمئن شوید.

ترشح از نوک سینه

ترشح مایعات از نوک سینه میتواند نگران کننده باشد، اما به ندرت نشانه سرطان سینه است. تخلیه مایعات از نوک سینه می تواند یک واکنش طبیعی بدن در هنگام فشردن نوک سینه باشد. علائم جدی تر بیماری مانند سرطان سینه شامل ترشحاتی است که :

  • بدون فشار دادن نوک سینه اتفاق می افتد
  • فقط در یک سینه رخ می دهد
  • خونین یا شفاف است اما شیر نیست

ترشح نوک سینه که در عکس سینه سرطانی در زیر نشان داده شده است، همچنین می تواند در اثر عفونت یا بیماری دیگری که نیاز به درمان دارد ایجاد شود.اگر ترشح نوک سینه دارید، به پزشک یا ارائه دهنده خدمات درمانی مراجعه کنید.

 

ترشح ناگهانی از نوک سینه
                              ترشح ناگهانی از نوک سینه

درد جدید و مداوم در یک نقطه از سینه
                               درد جدید و مداوم در یک نقطه از سینه
منبع:

ww5.komen.org

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

سیستم اطلاعات رادیولوژی
مجله مارکوپکس

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار

سیستم اطلاعات رادیولوژی : مدیریت گردش کار تصویربرداری از اهمیت بسیاری در خدمات درمانی برخوردار است، و در تشخیص و درمان اکثر موارد پزشکی کمک

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟