به مارکوپکس خوش آمدید

رشد تصاویرِ پزشکی به سرعت در حال افزایش است!

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

رشد تصاویرِ پزشکی به سرعت در حال افزایش است و بدون شک تصویربرداری پزشکی مهمترین روش تشخیص بیماری‌های بالینی در پزشکی مدرن است.
تصویربرداری پزشکی به معنی دستیابی به تصاویر داخلی بدن یا بخشی از بدن انسان، برای درمان پزشکی یا تحقیقات است. این یکی از مهمترین مراحل در روند پزشکی است.

رشد تصاویرِ پزشکی

در حال حاضر، ۷۰٪ از تشخیص بیماری‌های بالینی به تصویربرداری پزشکی متکی است و داده های تصویر ۸۰٪ تا ۹۰٪ از کل داده‌های بیمارستان را تشکیل می دهد.

با توجه به عواملی مانند نیازهای پزشکی، سیاست های ملی و کاربردها و بلوغ پردازش ابری، صنعت پزشکی در حال ورود به یک “دوره استفاده از تکنولوژی ابری” است. داده‌های پزشکی به سرعت در حال رشد است و بیمارستان ها باید سالانه سرمایه گذاری کنند تا ظرفیت ذخیره سازی مراکز داده خود را هر ساله گسترش دهند.

بیشتر بیمارستان‌ها هنوز از عکس‌های درون شبکه مرکزی خود (LAN) استفاده می‌کنند. برای انتقال این تصاویر پزشکی به خارج از مرکز، حجم داده، زیاد و سرعت انتقال کم است و داده‌ها به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. در نتیجه، از تصاویر پزشکی، این منابع مهم اطلاعات به طور موثر استفاده نمی‌شود. چگونگی ذخیره، بازیابی و استفاده کامل از داده های عظیم ناشی از تصاویر، چالشی است که پیش روی هر سازمانِ خدمات پزشکی است.

استفاده از نرم افزار ابری در صنعت پزشکی، آن را وارد عصر فناوری داده (DT) می‌کند. اکنون داده‌های پزشکی در فضای ابری می‌توانند در مناطق مختلف و موسسات پزشکی به اشتراک گذاشته شوند و به بیماران بیشتری امکان می‌دهد اطلاعات پزشکی مورد نیاز خود را بدست آورند.

پس از بارگذاری تصاویر پزشکی در فضای ابری، پردازش ابری و تکنولوژی ذخیره سازی ابری می‌توانند بازیابی سریع داده ، اشتراک داده شبکه و گسترش برنامه را فراهم کنند.

این نه تنها دسترسی به تصاویر بالینی را برای پزشکان راحت‌ می‌کند، بلکه از داده‌های بزرگ، اینترنت اشیاء (IOT) و هوش مصنوعی (AI) نیز پشتیبانی می‌کند و فضای کاربردی و ارزش بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

منبع: Medical Imaging Cloud Scenario-iLab

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟