به مارکوپکس خوش آمدید

تجزیه روزانه ی علائم ویروس کرونا نشان می دهد که COVID-19 چگونه از وضعیت بد به سمت بدتر شدن پیش می رود؟

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
  • بیماران معمولی ویروس کرونا دچار تب، سرفه خشک و تنگی نفس می شوند، اما این علائم ممکن است در زمان های مختلف ظاهر شوند- یا اصلاً ظاهر نشوند.
  • طبق گزارش CDC ، بسیاری از بیماران می گویند که علائم آنها طی چهار تا هشت روز برطرف می شود.
  • اما موارد شدیدتر حدوداً پنج تا ۱۰ روز پس از شروع علائم بدتر می شوند.
  • در اینجا نحوه پیشرفت علائم روزانه در میان گروه بزرگی از بیماران در چین وجود دارد.

همانطور که پزشکان تعداد فزاینده ای از بیماران مبتلا به ویروس کرونا را رصد کردند، آنها چند الگو را در چگونگی پیشرفت علائم معمولی شناسایی کرده اند.بر اساس اطلاعات مرکز کنترل بیماری چین، اکثر موارد ویروس کرونا ویروس خفیف یا متوسط هستند، اما حدود ۲۰٪ آنها شدید یا بحرانی می شوند.بیشتر بیماران دچار تب، سرفه خشک و تنگی نفس می شوند – سه علامت شایع COVID-19. اما آنها همچنین می توانند احساس خستگی، درد عضلانی یا بدن، از دست دادن چشایی یا بویایی، گلودرد، احتقان و اسهال کنند.

این علائم به طور کلی بلافاصله پس از آلوده شدن فرد بروز نمی کنند. طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، متوسط دوره نهفتگی ویروس حدود پنج روز است.اگرچه این ویروس ابتدا به ریه ها حمله می کند، اما می تواند قلب، کلیه ها، کبد، مغز و روده ها را نیز آلوده کند. برخی تحقیقات حاکی از آن است که COVID-19 به جای بیماری تنفسی، یک بیماری عروقی است. به این معنی که می تواند از طریق رگ های خونی عبور کند. این می تواند منجر به عوارض اضافی مانند آسیب قلبی یا سکته مغزی شود.

پس از مشاهده هزاران بیمار در طی شیوع این بیماری در چین در اوایل سال جاری، بیمارستان ها یک الگو از علائم را در میان بیماران COVID-19 شناسایی کردند:

روز اول:

علائم خفیف است. بیماران معمولاً تب و به دنبال آن سرفه را تجربه می کنند. یک اقلیت ممکن است یک یا دو روز قبل از این دچار اسهال یا حالت تهوع شده باشد، که می تواند نشانه ای از عفونت شدیدتر باشد.

روز ۳:

این مدت زمانی است که به طور متوسط طول می کشد تا بیماران پس از شروع علائم در بیمارستان بستری شوند. همچنین یک مطالعه بر روی بیش از ۵۵۰ بیمارستان در سراسر چین نشان داد که بیماران بستری شده در روز سوم بیماری خود به ذات الریه مبتلا می شوند.

روز ۵:

در موارد شدید، علائم می توانند بدتر شوند. بیماران ممکن است در تنفس مشکل داشته باشند، به خصوص اگر بزرگتر باشند یا از قبل بیماری های زمینه ای داشته باشند.

روز هفتم:

به همین ترتیب، این مدت زمانی بود تا بقیه بیماران در ووهان پس از شروع علائم در بیمارستان بستری شوند. در این روز دیگر بیماران ووهان دچار تنگی نفس شدند.

روز ۸:

در این مرحله، بیماران با موارد شدید به احتمال زیاد دچار تنگی نفس، ذات الریه یا سندرم دیسترس حاد تنفسی(ARDS) می شوند. این بیماران ممکن است به لوله گذاری نیاز داشته باشند. ARDS اغلب کشنده است.

روز ۹:

برخی از بیماران ووهان در این روز دچار سپسیس، عفونت ناشی از پاسخ ایمنی تهاجمی شدند.

روزهای ۱۰-۱۱:

اگر بیماران علائم بدتری دارند، این زمان پیشرفت بیماری است که احتمالاً در ICU بستری می شوند. این بیماران احتمالاً شکم درد و کاهش اشتهای بیشتری نسبت به بیمارانی دارند که موارد خفیف تری دارند.

روز دوازدهم:

در برخی موارد، بیماران تقریباً تا دو هفته پس از شروع بیماری دچار ARDS نمی شوند. یک مطالعه درووهان نشان داد که به طور متوسط ۱۲ روز قبل از بستری شدن بیماران در ICU زمان میبرد تا بیماران دچار این عارضه شوند. بیماران بهبود یافته ممکن است پس از ۱۲ روز شاهد برطرف شدن تب خود باشند.

روز شانزدهم:

براساس یک مطالعه ووهان، بیماران ممکن است در این روز از سرفه خود بهبود بیابند.

روز ۱۷-۲۱:

به طور متوسط، افراد در ووهان یا از ویروس بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند یا پس از ۲.۵ تا ۳ هفته درگذشتند.

روز ۱۹:

بر اساس یک مطالعه ووهان، تنگی نفس در بیماران ممکن است در این روز برطرف شود.

روز ۲۷:

برخی از بیماران مدت بیشتری در بیمارستان می مانند. متوسط اقامت بیماران شهر Wenzhou 27روز بود.

صرف این که بیماران بیمارستان را ترک می کنند به معنای از بین رفتن کامل علائم آنها نیست. برخی از بیماران دچارویروس کرونا، ماهها علائمی از جمله درد قفسه سینه، تنگی نفس، حالت تهوع، تپش قلب و از دست دادن چشایی و بویایی را گزارش داده اند.

کسانی که هرگز در بیمارستان بستری نشده اند نیز می توانند علائم طولانی مدت داشته باشند. گزارش ماه ژانویه از محققان CDC نشان داد که از بین نزدیک به ۳۰۰ بیمار علائم دار، ۳۵٪ دو یا سه هفته پس از آزمایش مثبت به حالت معمول سلامتی خود برنگشته اند. بیمارانی که بعد از چند هفته احساس بهتری داشتند گفتند که علائم آنها معمولاً چهار تا هشت روز پس از آزمایش برطرف می شود. آنها گفتند: از دست دادن چشایی و بویایی معمولاً طولانی ترین زمان را برای بازگشت به حالت عادی میبرد که به طور متوسط حدود هشت روز است.

پس از بروز علائم، برخی از علائم اولیه باید با احتیاط بیشتری نسبت به علائم دیگر درمان شوند.

مگان کافی، یک پزشک متخصص بیماری های عفونی که داده های شهر Wenzhou را تجزیه و تحلیل کرد، به بیزینس اینسایدر گفت:”بدن درد اولین چیزی نیست که من از آن بپرسم .من همیشه قبل از هر چیزی از تنگی نفس می پرسم، زیرا این کسی است که باید فوراً به او کمک شود.”

وی گفت: تنگی نفس به طور معمول هشت تا ۱۰ روز از زمان بیماری خود را نشان می دهد، اما تنگی نفس به عنوان تنها مورد شدید ادامه نمی یابد. “مراجعه به یک پزشک مسلط یا شخصی که می توانید در مورد پرونده خود با او صحبت کنید بسیار مهم است تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید به اورژانس بروید یا نه.”

این داستان در اصل در تاریخ ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. با یافته های تحقیقات اضافی به روز شده است.
منبع سایت : businessinsider.com

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟