به مارکوپکس خوش آمدید

انتخاب سامانه پکس PACS ایده آل، از نظر دکتر آنتونی تاپینز

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

انتخاب سامانه پکس PACS ایده آل، باید با بررسی موارد زیر انجام شود:

۱. انتخاب پکس مبتنی بر وب 

حتما دنبال یک محصول کاملا مبتنی بر وب باشید که دارای حداقل نیاز به انتقال و جابه جایی برای مدیریت آن باشد.

این امر برای مراکز تصویربرداری و بیمارستانی کوچک که زیرساخت های فناوری اطلاعاتی قوی ندارند و تیم پشتیبانی بزرگی در اختیار آنها نیست، بسیار مهم است.

محصولات مبتنی بر وب معمولا پیاده سازی و فرایند استقرار و پشتیبانی بسیار ساده و کم هزینهای دارند و حتی نیازهای سخت افزاری در آن‌ها نیز بسیار کمتر است.

۲. گزارش نویسی را فراموش نکنید!

معمولا ارزیابی‌ها و تمرکز بر روی ویژگی‌های اصلی سامانه PACS است و بعد از آن به مواردی همچون فناروی و ویژگی‌های گزارش نویسی در سامانه پرداخته می‌شود. ولی از بسیاری جهات، گزارش نویسی یا همان ثبت گزارش های تشخیصی پزشک بر روی تصاویر بیمار، به اندازه خود پکس PACS مهم است.

۳. مطابقت داشتن با نیاز کاربران و راحتی استفاده از پکس

مثل خرید هر چیزی، کاربران استفاده کننده از سامانه را در اولویت تصمیم گیری خود قرار دهید. یک رابط گرافیکی ساده با ویژگی‌های آشنا و استاندارد در حوزه طراحی نرم افزار، کاربری سامانه را بسیار بالاتر خواهد برد و پزشکان و کارشناسان رادیولوژی علاقه بیشتری در استفاده از سامانه جدید نشان خواهند داد.

طراحی سامانه باید به صورتی باشد که در پلتفرم‌های گوناگون نحوه قرار گیری ابزارها و نمایش تصاویر، یکسان یا به نوعی مرتبط و یکپارچه با هم باشند.

۴. قبل از خرید با سایر مشتریان آن محصول و سایر سامانه‌های ارائه شده، صحبت کنید.

من هر هفته درباره ویژگیهای سامانه PACS با سایر رادیولوژیستها صحبت میکنم و هر بار موارد جدیدی یاد میگیرم. دو روش اصلی در ارزیابی سامانه پکس PACS، گفتگو با کارشناسان خود شرکت ارائه دهنده و گفتگو با کاربرانی است که تجربه کاربری مناسبی در استفاده از سامانه دارند.

استفاده از دمو سامانه نیز همین کارایی را در شرایطی پایین تر دارد. زیرا تجربه کاربری دیگران، به شما اطلاعاتی را از عملکرد سامانه در دنیای واقعی میدهد که دیگر کنترل شده و دمو نیست.

همین جا به این نتیجه نیز میرسیم که به دنبال سامانه‌هایی که کاربران و مشتریان محدود و کمی دارد، نباید رفت.

۵. ارزیابی گردش کار Workflow در سامانه پکس

همان اندازه که عملکرد نمایش اطلاعات در سامانه PACS اهمیت دارد، ارزیابی گردش کار Workflow در سامانه پکس نیز مهم است.  بیشتر دموهایی که از سامانه PACS ارائه می‌شود بر روی نمایش تصاویر در ایستگاه کاربری (workstation viewers) تمرکز دارند.

درحالی که تفاوت اصلی سامانه‌های پکس PACS با یکدیگر در گردش کاری ارائه شده و نحوه عملکرد سامانه در ایجاد و توسعه فرآیندهای کاری مختلف است.

کارایی سامانه تحت شرایط گوناگون با زیرساخت‌های متفاوت باید ارزیابی شود.

 

منبع: itnonline

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟