به مارکوپکس خوش آمدید

آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی در فضای ابری و حذف کلیشه

چکیده مقاله

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی در فضای ابری و حذف کلیشه

پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست و فرصت مناسبی است که اندکی به بررسی آرشیو و انتقال تصاویر پزشکی در فضای ابری و حذف کلیشه و تاثیر آن بر محیط زیست بپردازیم. حقیقتی که وجود دارد این است هر طور با محیط زیست برخورد کنیم آن هم به همان صورت با ما برخورد خواهد کرد. خبرهای بسیار ناخوشایندی درباره تغییرات اقلیمی می شنویم. زمین روز به روز گرم تر می شود، منابع طبیعی کم کم رو به اتمام است. هر فردی در هر کسب و کاری باید بیاندیشد چطور زندگی کند که بیشتر دوستدار محیط زیست باشد.

چه کاری از دست ما بر میاید؟ وقتی به نظر می‌رسد همه چیز تاثیر بدی بر وضعیت اقلیمی دارد، چطور می‌توان تغییری ایجاد کرد؟

مارکوپکس ارائه دهنده راهکار برای حذف کلیشه و ورود به عرصه دیجیتال، پیشگام در استفاده از دانش فناوری اطلاعات در رادیولوژی و پزشکی می باشد و به نوبه ی خود برای دوستی با محیط زیست اقدامات و اهداف خود را مصمم پیش گرفته است. سالیانه مبالغ بسیاری صرف خرید فیلم های رادیولوژی در کشور می شود و با ورود به عرصه دیجیتال در رادیولوژی، علاوه بر صرفه اقتصادی و تسریع در انجام امور درمانی، باعث می شود که محیط زیست از فیلمهای رادیولوژی پاک بماند. مصرف فیلم های رادیولوژی تهدیدات زیست محیطی بشمار می آید و این امر لزوم حذف فیلم و کلیشه از چرخه فعالیت مراکز رادیولوژی را، بیش از پیش ضروری می سازد. آلودگیهای زیست محیطی از پروسه تولید این فیلمهای رادیولوژی تا تجدید آن، تشدید می شود.

بهترین و کارآمد ترین راه برای حل چالش ذخیره سازی و مدیریت این داده ها چیست؟

با توجه به اینکه امروزه تصاویر پزشکی شامل ۸۰ تا ۹۰ درصد اطلاعات پزشکی هستند، استفاده از پلفترمی مبتنی بر محاسبات ابری در صنعت پزشکی، بهترین و کارآمد ترین راه برای حل چالش ذخیره سازی و مدیریت این داده های حجیم و مهم هستند.

داده های پزشکی به سرعت در حال افزایش است و بیمارستان ها باید به شدت سرمایه گذاری کنند تا ظرفیت ذخیره سازی مراکز داده خود را هر سال افزایش دهند و به دنبال آن نیاز به ورود به عرصه آنلاین و دیجیتال در حوزه تصویربرداری پزشکی به طور واضح بیش از پیش احساس می شود.

با  آپلود تصاویر پزشکی به ابر، محاسبات ابری و فن آوری های ذخیره سازی ابر، می توان بازیابی سریع داده ای، اشتراک شبکه ای داده را فراهم کرد.

این تکنولوژی نه تنها سرویسی راحت تر برای بررسی و مدیریت داده های تصویری برای پزشکان تولید می کند بلکه داده های حجیم را هم پشتیبانی می کند.

در مقاله های بعدی ویژگی های بی نظیر سرویس های یکپارچه خود را بیشتر شرح خواهم داد.

مجله مارکوپکس

آخرین مقاله‌ها

مجله مارکوپکس

Hanging Protocol

پروتکل نمایش Hanging چیست؟ پروتکل Hanging در زمینه تصویربرداری پزشکی، به محموعه‌ای از قوانین و دستورالعمل‌هایی اشاره دارد که نحوه چیدمان نمایش تصاویر پزشکی را

مجله مارکوپکس

دیویژن(نسخه ۱۴.۵۰.۵)

نرم افزار  دیویژن برای طیف گسترده‌ای از کاربران و متخصصین طراحی شده تا همه‌ی نیاز‌های مختلف را به بهترین شکل ،سهولت و امنیت بالا تامین

Machine Learning Technologies for Medical Diagnostics
فناوری اطلاعات و تصویربرداری پزشکی

مزایا و چالش‌های فناوری‌های یادگیری ماشین (Machine Learning) برای تشخیص در پزشکی

هر سال، اشتباهات تشخیص پزشکی بر سلامت میلیون‌ها انسان تأثیر می‌گذارد و میلیاردها دلار هزینه دارد. فناوری‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به شناسایی الگوهای پنهان یا

تازه‌های مارکوپکس

به دنبال مطلب خاصی هستید؟